تاریخ انتشار : سه شنبه 2 تیر 1405 - 12:00

خبرنگار:علیرضا مهران پور

تکمیل مدول دوم تصفیه‌خانه بزرگ‌ترین شهرک صنعتی یزد تا تابستان؛ گامی نوین در مدیریت مصرف آب

تکمیل مدول دوم تصفیه‌خانه بزرگ‌ترین شهرک صنعتی یزد تا تابستان؛ گامی نوین در مدیریت مصرف آب
مدیر شرکت خدماتی شهرک صنعتی از تکمیل ۹۰درصدی تصفیه‌خانه شهرک خبر داد و گفت:بهره‌برداری از این طرح تا پایان تابستان سال جاری انجام می‌شود.

به گزارش رویداد ایساتیس؛ جلیل وزیری همچنین از اجرای طرح‌های هوشمندسازی، مدیریت مصرف انرژی، و توسعه فیبر نوری در این شهرک ۷۰۰ هکتاری که میزبان ۸۵۰ واحد صنعتی است، خبر داد

بزرگ‌ترین تصفیه‌خانه تک‌مدول کشور با ظرفیت ۴ هزار مترمکعب در شهرک صنعتی یزد فعال است و آب بازچرخانی‌ شده برای ۶۰ هکتار فضای سبز این شهرک و منطقه ویژه اقتصادی یزد مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: مدول دوم این تصفیه‌خانه نیز با ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال تکمیل است و بهره‌برداری از آن تا پایان تابستان پیگیری می‌شود.

اودر ادامه با اشاره به استقرار ۸۵۰ واحد صنعتی و بیش از هزار قرارداد واگذاری زمین در این شهرک ۷۰۰ هکتاری، از زیرساخت‌های کم‌نظیر، ظرفیت بالای خدمات‌رسانی، اجرای طرح‌های هوشمندسازی، مدیریت مصرف آب و انرژی و توسعه فیبر نوری در این شهرک خبر داد.

 

وی افزود: این شهرک تاکنون دو مرتبه به‌عنوان شهرک صنعتی برتر ایران شناخته شده و زیرساخت‌های کم‌نظیری در آن ایجاد شده است که از آن جمله می‌توان به فعالیت دو خط توزیع آب مجزا برای شرب و صنعت اشاره کرد که در میان شهرک‌های کشور کم‌نظیر است.

 

وزیری شهرک صنعتی یزد را یکی از کامل‌ترین و مجهزترین شهرک‌های صنعتی کشور برشمرد و با اشاره به طرح هوشمندسازی و مدیریت مصرف انرژی در این شهرک، گفت: با توجه به محدودیت منابع آبی استان، تأمین مناسب و مدیریت مصرف در بخش صنعت از ضرورت بالایی برخوردار است و بازچرخانی پساب در واحدهای صنعتی مورد تأکید قرار دارد.

وی با بیان این که کاهش ۳۰ درصدی مصرف آب در واحدهای صنعتی یک الزام قانونی است، افزود: هرچند اقداماتی در این زمینه انجام شده، اما همچنان برخی واحدها نیازمند همراهی بیشتری هستند.

 

مدیر شرکت خدماتی شهرک صنعتی یزد در رابطه از تجهیز واحدها صنعتی این شهرک به کنتورهای هوشمند خبر داد و گفت: این شهرک دارای قریب به ۱۶۰۰ انشعاب اعم از صنعتی و شرب است.

 

وی افزود: شهرک صنعتی یزد نخستین شهرک در کشور است که برای جایگزینی لامپ‌های پرمصرف با لامپ‌های کم‌مصرف LED مجوز گرفته که البته فرایند اجرایی این طرح با تاخیر در تابستان سال جاری آغاز می‌شود؛ طرحی که علاوه بر کاهش مصرف، تبعات زیست‌محیطی لامپ‌های گازی را نیز کاهش خواهد داد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.