تاریخ انتشار : پنجشنبه 8 شهریور 1403 - 19:54

خبرنگار:علیرضا مهران پور/ سردبیر:علیرضا مهران پور

جذب مخاطب فرهنگی با کار کارشناسی و دقیق امکان‌پذیر است

جذب مخاطب فرهنگی با کار کارشناسی و دقیق امکان‌پذیر است
کار فرهنگی با هزینه زیاد انجام می‌شود ولی مخاطب متناسب با آن وجود ندارد، اگر خوب بیاندیشیم و برنامه جدید اجرا کنیم، جذب مخاطب خواهیم داشت.

به گزارش رویداد ایساتیس؛حجت الاسلام حسن زارع در چهارمین نشست جشنواره علمی، فرهنگی و هنری امامت و مهدویت واحد‌های دانشگاهی یزد،کرمان، اصفهان، نجف آباد و خراسان جنوبی که با حضورمدیر عامل موسسه امامت و مهدویت و مدیر هماهنگی امور استان های این موسسه در سالن شیخ الاسلام آزاد یزد برگزار شد، با اشاره به فرازهایی از جامعه کبیره؛ « خَلَقَکُمُ اللّهُ أنْوارا فَجَعَلَکُمْ بِعَرْشِهِ مُحْدِقینَ حَتّى مَنَّ عَلَیْنا بِکُمْ فَجَعَلَکُمْ فی بُیُوتٍ أذِنَ اللّهُ أنْ تُرْفَعَ وَ یُذْکَرَ فیهَا اسْمُهُ.

وَ أَنْتُمْ نُورُ الأَْخْیَارِ وَ هُدَاهُ الأَْبْرَارِ وَ حُجَجُ الْجَبَّارِ بِکُمْ فَتَحَ اللَّهُ و… » اظهار کرد: خداوند اهل بیت را به عنوان تجلی نور خودش قبل از آفرینش عالم حول عرش خود آفرید و بر ما انسان‌ها منت گذاشت، آنان را برای هدایت دستگیری ما زمین کرد تا در پرتو نور مقدس آنان ما هم به عالم نور راه پیدا کنیم.
حجت الاسلام زارع ادامه داد: امامت و ولایت در بعد معنوی یک بحث بسیار بلند عرفانی است که کسی به عمق آن نخواهد رسید؛ مفاهیم بلند کم کم بایستی با گفتگو باز شود تا جایگاه رفیع اهل بیت تبیین گردد.
وی با اشاره به بحث ولایت از کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن مقام معظم رهبری تشریح کرد: بخش ولایت کتاب برای تشریح جامعه ولایی راهگشا است؛ که در باره ی جامعه ولایی سه ضلع اصلی بیان می کنند که شامل؛ ارتباط اعضای جامعه ولایی با هم و همبستگی کامل بین آنها، عدم دلبستگی و وابستگی به دشمن، محوریت ولیّ در آن پیوستگی درونی و نفی دشمن بیرونی است.
مسئول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد به نگرانی از کارهای فرهنگی در مجموعه بزرگ دانشگاه آزاد پرداخت و ادامه داد: کار بزرگ و حتی در مقیاس بین المللی با هزینه زیاد انجام می‌شود ولی مخاطب متناسب با آن وجود ندارد. دانشگاه آزاد یک مجموعه بزرگی است که اگر خوب بیاندیشیم باید مخاطب را قبل از دیگران برای فعالیت فرهنگی جذب کنیم.
حجت الاسلام زارع افزود: در طول سال تحصیلی، برنامه‌ها و کمیته‌هایی برای جذب جوانان در عرصه‌های مختلف؛ شعر، مرثیه و … پی گیری کرد تا مخاطب اصلی آن؛ جوانان را جذب کرد. پتانسیل خوبی شامل اساتید معارف و ظرفیت دانشجویان وجود دارد که با برنامه‌ریزی بایستی از آن استفاده کرد.
وی خواستار انجام فعالیت‌های دقیق‌تر و کارشناسی شده تر با استفاده از ظرفیت اساتید، کارکنان و دانشجویان شد تا کارهای بزرگ و سنگینی با هزینه‌های فراوان برای جشنواره ها با استقبال خوب دانشجویان روبرو شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.