تاریخ انتشار : سه شنبه 2 مرداد 1403 - 13:39

خبرنگار:علیرضا مهران پور/ سردبیر:علیرضا مهران پور

بخش خانگی در زمان‌های پیک،۵۴ درصد برق مصرف می کنند

بخش خانگی در زمان‌های پیک،۵۴ درصد برق مصرف می کنند
در زمان‌های مصرف عادی، فقط ۲۰ درصد مصرف استان به بخش خانگی اختصاص دارد، اما این میزان در زمان پیک به ۵۴ درصد می‌رسد

به گزارش رویداد ایساتیس؛علی جم مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان درجمع خبرنگاران گفت: مصرف برق کشور تاکنون عدد ۷۷ هزار و ۵۰۰ را در ۲۰ تیر پشت سر گذاشت در حالی که پیک بار سال گذشته ۷۳ هزار و ۵۰۰ مگاوات بوده است.

وی با بیان اینکه پیش بینی می‌شود این عدد به ۷۹ هزار و ۵۰۰ هم برسد، افزود: طبق پیش‌بینی‌های هواشناسی، دو هفته گرم را در پیش رو خواهیم داشت.

جم افزود: طول شبکه فشار متوسط و فشار ضعیف استان یزد ۲۱ هزار و ۷۰ کیلومتر است که ۹ هزار و ۸۱۰ کیلومتر آن فشار ضعیف و ۱۱ هزار و ۹۳۵ کیلومتر فشار متوسط است.

او با بیان اینکه یک هزار و ۳۳۶ کیلومتر شبکه فشار ضعیف یزد زمینی و مابقی هوایی است گفت: از کل شبکه فشار متوسط یزد هم ۵۷۳ کیلومتر زمینی و مابقی هوایی است.

وی با اشاره به اینکه تعداد کل پست های برق استان یزد را ۱۹ هزار و ۲۰۹ مورد دانست و افزود: نیاز مصرف استان یزد تا به الان به دو هزار و ۱۸۵ مگاوات رسیده که در هفته‌های آینده هم قطعا با افزایش به دلیل گرمای هوا روبه‌رو خواهد بود.

جم در ارتباط با روند صعودی مصرف برق در استان یزد گفت: نیاز مصرف استان یزد از سال ۹۷ تاکنون روند افزایشی داشته است که به دلیل میزان مصرف برق است.

 

وی بیان کرد: تعداد کل مشترکین استان یزد ۷۸۷ هزار و ۷۶۱ مشترک است که ۶۳۴ هزار و ۱۳۶ مورد آن مربوط به مشترکین خانگی هستند و بیشترین مشتریان ما را شامل می شوند.

 

وی گفت: در سال ۱۴۰۲ نزدیک به ۶ هزار و ۷۶۰ کیلووات ساعت فروش برق داشتیم که در طول سال و زمان مصرف عادی، ۵۷ درصد آن در بخش صنعت، ۲۰ درصد در بخش خانگی، ۱۱ درصد کشاورزی، عمومی و اداری ۱۰ درصد و بخش تجاری هم حدود ۶ درصد از مصرف برق مشترکین را تشکیل می دهد.

وی افزود: در اوج مصرف ۵۴ درصد مصرف برق مربوط به بخش خانگی است که صرفا به دلیل استفاده از وسایل سرمایشی است.

جم به مسئله برق روستایی و چاه‌های کشاورزی استان هم اشاره کرد و گفت: ۱۰۳۰ روستا داریم که ۹۹۲ روستا برقدار هستند که معادل ۹۷ درصد کل روستاهاست، همچنین دو هزار و ۲۸۴ چاه کشاورزی داریم که ۲ هزار و ۲۲۲ مورد آن برقدار هستند.

 

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان یزد خاطرنشان کرد: دو مرتبه به مشترکین بد مصرف پیامک اخطار داده می‌شود و دفعه سوم بدون اعلام قطع برق انجام می‌شود؛ تاکنون به ۴۵۰ نفر اخطار در استان یزد صادر شده و یک سری مشترکین هم پس از احصاء جدید از امروز پیامک اخطار دریافت خواهند کرد.

 

جم در ارتباط با تعداد مشترکین بدمصرف استان یزد بیان کرد: از کل ۶۰۰ هزار مشترکین خانگی، تنها ۵۰۰ مشترک بدمصرف هستند که کمتر از یک هزارم مشترکین را شامل می‌شوند

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.