تاریخ انتشار : پنجشنبه 14 تیر 1403 - 10:10

خبرنگار:علیرضا مهران پور/ سردبیر:علیرضا مهران پور

۶۰ هزار یزدی در طرح نهضت ملی مسکن، تایید نهایی شدند

۶۰ هزار یزدی در طرح نهضت ملی مسکن، تایید نهایی شدند
مدیرکل راه و شهرسازی یزد از تایید نهایی ۶۰ هزار و ۲۹۱ متقاضی خبر داد و گفت: هم‌اکنون ۲۲ هزار و ۹۵ واحد در حال آماده سازی است.

به گزارش رویداد ایساتیس؛احسان خواجه رضایی ” در جمع خبرنگاران افزود: وضعیت ساخت مسکن در استان از نظر سرعت و سبک شهرسازی به ویژه با ویلایی سازی در شهرک ۳۷۷ هکتاری، بی سابقه و بی نظیر است.

 

مدیرکل راه و شهرسازی یزد گفت: هفت هزار و ۸۸۲ واحد به صورت‎‌های مختلف تحویل متقاضیان شده است و در حوزه جوانی جمعیت نیز تمام متقاضیان در پنج مرحله تعیین تکلیف شده‌اند که شامل ۹ هزار و ۹۲۵ نفر است.

خواجه رضایی با بیان رتبه اول در حوزه شهرک سازی، رتبه اول در اخذ اولین مجوز تأسیس و بهره‌برداری از شهرک‌های مسکونی به یزد رسیده است افزود: استان یزد، هشت شهرک مسکونی با ظرفیت چهار هزار و ۶۶۲ هکتار و قابلیت ساخت و تأمین ۷۰ هزار زمین مسکونی کارسازی کرده است

به گفته وی از پنج هزار و ۱۱۹ واحد که برنامه‌ وزارت راه و شهرسازی در حوزه بافت‌های فرسوده و بافت‌های هدف است، چهار هزار و ۸۳۴ واحد عملیاتی شده و یزد در رتبه‌ دوم کشور از نظر کارسازی در این بخش و رتبه سوم در تحویل مسکن این بخش قرار گرفته است.

علیرضا نادریان زاده» مدیر کل بنیاد مسکن استان یزد نیز با اشاره به توقف چندین ساله طرح‌های مسکن سازی کشور و درخواست انباشت شده مردم در ابتدای کار دولت سیزدهم، گفت: دولت رئیس جمهور شهید این مهم را در قالب طرح نهضت ملی در دستور کار قرار داد.

وی با بیان این که بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت و در روستای محمدآباد این طرح را در ۵۸۰ هکتار زمین برعهده گرفت، گفت: در این سالها حجم بی‌سابقه‌ای از طرح‌ها ساخت مسکن را در استان شاهد بودیم به طوری که هرچند در بهترین سال‌ها ساخت ۱۵۰۰ واحد را شاهد بودیم، هم اکنون عملیات ساخت ۲۲ هزار و ۵۰۰ واحد در حال اجراست.

نادریان زاده از اجرای این طرحها در مساحت ۱۱۴۰ هکتار با ۲۲ هزار مورد تملک زمین در شهرها و روستاهای استان خبر داد و گفت: در همین رابطه ۴۵۰۰ قطعه زمین تحویل متقاضیان روستایی شده است.

وی به انجام ۱۳۰طرح هادی روستایی در طول سه سال گذشته اشاره کرد و افزود: در همین مدت برای ۶۶۸۰ واحد روستایی و دو هزار واحد در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر سند صادر شده است.

 

کمال دهقان منشادی» مدیر کل فرودگاه‌های استان یزد نیز از مهمترین دستاوردهای این بخش از استان را ایجاد شرکت هواپیمایی «یزد ایر» و اختصاص زمین‌های مجاور فرودگاه یزد برای توسعه این مجموعه خواند.

 

وی همچنین از نصب راه اندازی سیستم‌های کمک ناوبری جدید، توسعه باند فرودگاه یزد، خرید دوربین های مداربسته و سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی و نیز خرید سیستم‌های X-RAY‌ به عنوان دیگر اقدام صورت گرفته در این مدت خبر داد.

سید حسین محمدی، معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‎ای استان نیز طی سخنانی گفت: در حوزه نگهداری راه‌های فرعی استان طی دولت سیزدهم ۱۲۲ قرارداد به ارزش ۱۲۴ هزار میلیارد تومان منعقد شده است.

 

وی از افزایش اعتبارات این بخش از پنج میلیارد تومان در سال ۹۹ به دو هزار میلیارد تومان در حال حاضر خبر داد و گفت: با ساخت ۳۰ کیلومتر راه روستایی در استان طی این مدت هم اکنون ۹۹ درصد روستاهای استان از راه روستایی برخوردارند.

 

او با اشاره به اقدامات صورت گرفته در زمینه رفع نقاط حادثه خیز استان، گفت: در این مدت از ۱۵۵ نقطه حادثه خیر در استان تعداد ۱۲۷ نقطه رفع حادثه شده و یزد را در کاهش تصادفات جاده ای به جایگاه نخست ارتقا داده است.

 

معاون اداره کل راهداری استان از تامین ۵۸۰  هزار تن آسفالت برای مرمت ۵۵۰ کیلومتر از راه‎ها و محورهای مواصلاتی استان خبر داد و افزود: در بخش ابنیه فنی، تعداد ۱۹۱ پل در محورهای استان با اعتبار ۳۷۰ میلیارد تومان تعمیر و بهسازی شده است

 

حسین منصوری» مدیر کل راه‌آهن یزد هم به برخی دستاوردهای دولت سیزدهم در حوزه حمل و نقل ریلی اشاره و یکی از مهمترین این اقدامات را تکمیل و افتتاح طرح ملی راه‌آهن یزد – اقلید(شیراز) به طول ۲۷۰ کیلومتر ذکر کرد.

 

وی با بیان این که ۲۴۰ کیلومتر از این مسیر در حوزه ریلی استان یزد واقع شده است، ارزش امروز این طرح را بالغ بر ۱۲ هزار میلیارد تومان اعلام کرد.

 

منصوری با اشاره به برخی از طرحهای اجرا شده در دولت شهید جمهور از جمله توسعه ایستگاه ارژنگ و بهره برداری خط ارژنگ عفدا به طول ۲۹ کیلومتر، بهسازی ۵۰ کیلومتر خطوط ریلی و  بازسازی کامل بیش از ۵ کیلومتر خط ریلی استان، همه روز شدن قطار یزد – مشهد و راه‌اندازی مجدد قطار ترانست یزد – تهران، میزان سرمایه گذاری در این طرحها را جمعاً حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان ذکر کرد.

 

گفتنی است مدیران حوزه دستگاه‌های ذیل وزارت راه و شهرسازی در استان یزد طی نشستی با خبرنگاران به تشریح دستاوردهای خود در دولت سیزدهم پرداختند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.