تاریخ انتشار : چهارشنبه 16 اسفند 1402 - 10:51

خبرنگار:علیرضا مهران پور/ سردبیر:علیرضا مهران پور

فرصتی برای یزد با حضور وزرای گردشگری کشورهای آسیایی در اردیبهشت ماه 

فرصتی برای یزد با حضور وزرای گردشگری کشورهای آسیایی در اردیبهشت ماه 
یزد می‌تواند ظرفیت های خود را با هدف رونق در حوزه های گردشگری ، اقتصادی، فرهنگی و علمی به 35 کشور آسیایی عضو ACD، معرفی کند.

به گزارش رویداد ایساتیس؛بی بی فاطمه حقیرالسادات رئیس کمیسیون گردشگری شورای اسلامی شهر یزد در جلسه دبیرکل ACD (مجمع گفت‌وگوی آسیا) با فعالان گردشگری افزود: با توجه به اینکه یزد به عنوان پایتخت گردشگری ACD انتخاب شده است ضرورت دارد ظرفیت های یزد در زمینه های گردشگری، اقتصادی ، علمی و فرهنگی توسط فعالان گردشگری برای اجلاس وزرای گردشگری در اردیبهشت ماه معرفی گردد.

 

وی ادامه داد: دبیرکل ACD برگزاری اجلاس وزرای گردشگری در یزد را در اردیبهشت‌ماه برای یزد و همچنین برای کشور ایران فرصتی دانست تا ایران تمام ظرفیت ها و زیرساخت های گردشگری خود را به ۳۵ کشور آسیایی معرفی کند سایر ظرفیت ها نیز از جمله علمی، اقتصادی و فرهنگی در حوزه های مرتبط با بخشACD می توانند معرفی شوند.

 

حقیرالسادات با اشاره به اینکه در این جلسه، گزارشی از فعالیت های گردشگری شهرداری و کمیسیون گردشگری شورا ارائه شد، گفت: یزد به عنوان تنها شهر ایران که در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده، شاخص های بسیار خاصی داشته است و میراث کهن مردم یزد است که در حوزه علم و فناوری در آسیا حرفی برای گفتن دارد و با توجه به وجود شرکت های نوآور و خلاق در حوزه علم و فناوری و گردشگری این امکان وجود دارد ارتباطات علمی و فناوری بین یزد و ۳۵کشور آسیا عضو ACD در سال های پیش رو افزایش یابد.

 

رئیس کمیسیون گردشگری شورا تصریح کرد: با توجه به اینکه ۶ خواهرخوانده یزد از کشور های ACD هستند لذا از مدیرکل ACD درخواست شد ارتباط های یزد و خواهرخوانده های ACD و تعریف خواهرخوانده های جدید که با شهر یزد سازگار باشد در دستورکار قرار گیرد و ظرفیت های گردشگری و اقتصادی شهر یزد به نحو احسن استفاده شود.

 

در این نشست دبیرکل ACD عنوان کرد: برای سومین بار است که قرار است وزرای گردشگری کشورهای آسیایی گرد هم جمع شوند لذا فرصت بسیار خوبی برای کشور ایران و شهر یزد فراهم شده است که باید نهاد ها و ارگان ها از شرایط پیش آمده استفاده کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.