تاریخ انتشار : دوشنبه 30 بهمن 1402 - 17:01

خبرنگار:علیرضا مهران پور/ سردبیر:علیرضا مهران پور

ویزیت رایگان بیش از ۴۰۰ نفر از اهالی بخش آسفیچ و بنستان / بهره مندی بیش از ۲۱۰۰ نفر از کل خدمات ارائه شده در طرح نذر خدمت 

ویزیت رایگان بیش از ۴۰۰ نفر از اهالی بخش آسفیچ و بنستان / بهره مندی بیش از ۲۱۰۰ نفر از کل خدمات ارائه شده در طرح نذر خدمت 
خدمات بهداشتی، درمانی و حمایتی پزشکان، پیراپزشکان و خیرین داوطلب به بیش از 400 نفر از اهالی مناطق محروم شهرستان بهاباد ارائه شد.

به گزارش رویداد ایساتیس به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان یزد؛ محمد عشقی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد اظهار داشت: در راستای طرح ملی نذر خدمت ، تیم درمانی جمعیت هلال احمر استان یزد متشکل از پزشکان متخصص (داخلی، عفونی ، اطفال ، زنان و زایمان و دندان پزشک ) پزشک عمومی و روانشانس و مشاوره تغذیه و نیروهای داوطلب هلال احمر استان و اعضا جوانان هلال احمر بعنوان تیم سحر به مناطق محروم شهرستان بهاباد اعزام شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد گفت : تیم پزشکی هلال احمر یزد در پایان فعالیت خود در مجموع بیش از ۳۹۰ نفر از مردم شهرستان بهاباد و بخش آسفیچ و روستای بنستان را به صورت رایگان ویزیت نمودند.

این مقام مسئول از انجام ۴۱۸ ویزیت و توزیع داروی رایگان بین مراجعه کنندگان خبر داد و افزود: از این تعداد ۱۴۹ بیمار از خدمات پزشک متخصص، ۵۹ نفر از پزشک عمومی، ۱۳۶ نفر از خدمات دندان پزشکی ، ۷۴ نفر از خدمات پیراپزشکی بهره مند شدند.

عشقی ادامه داد: توزیع ۱۰۰ بسته معیشتی و ۱۰۰ بسته بهداشتی به ارزش ریالی بیش از ۸۰۰ میلیون ریال بین نیازمندان و استقرار پنج تانکر ۲۰۰۰ لیتری و تعداد ۱۰ دستگاه بخاری و اهدای مقداری کاشی و سرامیک و تعدادی جهیزیه توسط خیرین از دیگر خدمات این کاروان بوده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد گفت : در کنار طرح نذر خدمت اجرای طرح نیابت با حضور مسئولین هلال احمر استان و شهرستان بهاباد ، دیدار با دو خانواده شهید و جانباز در آسفیچ و دو خانواده شهید و جانباز در روستای بنستان و دیدار با خانواده شهید قربانی در بهاباد صورت گرفت و از این عزیزان تقدیر بعمل آمد.

وی با بیان اینکه طرح نذر خدمت با بهره‌گیری از خادمان داوطلب مردمی در چهار حوزه فعالیت می‌کند، اظهار کرد: محرومیت زدایی، ارتقای سطح سلامت آب شرب مناطق محروم، ارتقای سلامت خانوارهای ساکن در این مناطق، توانمندسازی و موضوعات مربوط به آموزش با جذب منابع داوطلبان و خیران از جمله اقدامات در این طرح است.

عشقی با بیان اینکه اجرای این طرح در شهرستان بهاباد و همچنین بخش آسفیچ و دهستان بنستان انجام گرفت بیان داشت : ۲۸ نفر از معلمین عضو داوطلب خانه هلال فرهنگیان استان با حضور در شهرستان بهاباد و برگزاری کلاسهای تقویتی و آموزشی ویژه دانش آموزان ، ۸۰۰ دانش آموز از این کلاسها بهره مند شدند و در پایان مراسم جشنی با حضور مسئولین بمناسبت اعیاد شعبانیه با حضور دانش آموزان برگزار گردید.

این مقام مسئول اضافه کرد : در کنار اجرای این طرح،تیم بهداشت و درمان اضطراری BHCU معاونت بهداشت و درمان هلال احمر استان با حضور اعضای تیم و برپایی سامانه در روستای بنستان به ارائه خدمات پرداخت و ۵۸۱ نفر از این خدمات از جمله ( دندان پزشکی ، مشاوره روانشناسی ، مشاوره تغذیه ، خدمات پرستاری و دارویی و … ) بهره مند شدند .

ایشان افزود : خدمات آب رسانی به ارزش ریالی هفتصد میلیون ریال ، خدمات درمانی به ارزش ریالی یک میلیارد و چهارصد و پنجاه میلیون ریال ، خدمات عمرانی به ارزش ریالی دو میلیارد و پانصد میلیون ریال، خدمات جهزیه و لوازم خانگی به ارزش ریالی دو میلیارد ریال و خدمات فرهنگی به ارزش ریالی هشتصد میلیون ریال بوده است که بخشی توسط هلال احمر و بخشی دیگر دستگاه ها و بخشی توسط خیرین هلال احمر تامین اعتبار شده است .

عشقی در ادامه گفت : دو تیم سحر جوانان هلال احمر شهرستان بافق و بهاباد نیز به همراه تجهیزات کامل در منطقه مستقر که این تیم ها در قالب سه گروه کمک های اولیه روانشناختی ، فضای دوستدار کودک و رسانه خدمات تخصصی خود را به مردم بخش آسفیچ شهرستان بهاباد ارائه و تعداد ۴۰ خانوار (۶۰ کودک و نوجوان و ۳۰ فرد بزرگسال) از خدمات تخصصی این تیمها که شامل مواردی چون راه اندازی فضای راهنمایی و مشاوره در حوزه های تربیت فرزند،خانواده،عاطفی هیجانی و… ، برگزاری کارگاه مهارت های زندگی برای دختران نوجوان ، راه اندازی فضای دوستدار کودک و انجام بازی ها ، مسابقات و فعالیت های مختلف و … بهره مند شدند.

 

وی در پایان خاطر نشان کرد : از تمام مسئولین شهرستان بهاباد امام جمعه محترم و فرماندار و بخشدار و دیگر مسئولین شهرستانی و همچنین دیگر دستگاه ها از جمله ستاد اجرایی فرمان امام (ره) ، آستان قدس رضوی و خادمین رضوی ، کمیته امداد و تمام خیرین و داوطلبین و پزشکان و اعضا جوانان و امدادگران و … که در این طرح ما را همراهی نمودند تشکر و قدردانی می نمایم و ان شالله بتوانیم با مستمر بودن این خدمات هلال احمر و همراهی تمام داوطلبین و خیرین عزیز در مناطق محروم استان ثمر بخش باشیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.