تاریخ انتشار : یکشنبه 29 بهمن 1402 - 14:15

خبرنگار:علیرضا مهران پور/ سردبیر:علیرضا مهران پور

قول مساعد مدیر کل راه و شهرسازی استان یزد برای حمایت از طرح های توسعه ای انتقال خون 

قول مساعد مدیر کل راه و شهرسازی استان یزد برای حمایت از طرح های توسعه ای انتقال خون 
مدیر کل راه شهرسازی استان انتقال خون را ارگان حیاتی دانست و جهت واگذاری زمین در شهرک پردیس زندگی برای توسعه مرکز قول مساعد داد.

به گزارش رویداد ایساتیس به نقل از روابط عمومی انتقال خون استان یزد؛ مدیر کل انتقال خون استان با حضور در دفتر مدیر کل راه و شهرسازی استان و با اشاره به اینکه انتقال خون یزد به لحاظ خدمت رسانی، فنی و تخصصی و علمی جزو استانهای برتر کشور است، تصریح کرد: یزد در زمینه اهدای خون در بین سه استان برتر کشور است و در زمینه اهدای خون مستمر جزو برترینهای کشور و در پوشش اهدای خون جزو استانهای نسبتاً خوب در بین دیگر استانها هستیم.

دکتر سیدمحمدرضا آقائی میبدی در این جلسه از سازمان انتقال خون به عنوان یک سازمان حیاتی در جامعه یاد کرد و گفت: سازمان انتقال خون هیچ جایگزینی ندارد و تنها ارگان تامین کننده خون و فرآورده های خون سازمان انتقال خون می باشد.

مدیر کل انتقال خون استان یزد با بیان این که هم اکنون هیچ بیماری در این استان معطل خون نمی ماند و این حاصل سالها تلاش همکاران در این اداره کل است، ابراز کرد: البته تلاش داریم با ایجاد تیم های سیار اهدای خون، مخصوصا در محیط های دانشگاه برای هر کسی و در هر جایی امکان اهدای خون را فراهم کنیم و در این رابطه ما می‌توانیم این شرایط را تسهیل‌ کنیم.

 

وی افزود: در حال حاضر ۱۸ بیمارستان در استان با صددرصد محصولات خونی و فرآورده های آن در حال پاسخگویی هستیم ولی با توجه به راه اندازی بخش پیوند مغز استخوان در یزد و همچنین بیمارستان های دیگر در استان نیاز به توسعه مراکز اهدای خون احساس می شود.

در ادامه این دیدار احسان خواجه رضایی مدیرکل راه و شهرسازی استان یزد با اشاره به حیاتی بودن انتقال خون گفت: در راستای طرح مسکن ملی قرار است حدود یکصد هزار نفر در شهرک پردیس زندگی، اسکان پیدا کنند و ما آماده واگذاری زمین جهت احداث مرکز اهدای خون در این شهرک و همچنین طرح های توسعه ای انتقال خون در استان هستیم.

 

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.