تاریخ انتشار : شنبه 14 بهمن 1402 - 11:06

خبرنگار:اصغر عسکری/ سردبیر:علیرضا مهران پور

ارتقاء سطح کمی و کیفی خدمات بخش زنان و زایمان بیمارستان حضرت ولیعصر(عج) بافق در یکسال اخیر 

ارتقاء سطح کمی و کیفی خدمات بخش زنان و زایمان بیمارستان حضرت ولیعصر(عج) بافق در یکسال اخیر 
مسئول بخش زنان و زایمان بیمارستان ولیعصر (عج) با فق از ارتقاء سطح کمی و کیفی این واحد درمانی در یکسال 1402 خبر داد.

به گزارش رویداد ایساتیس؛فاطمه سلوکی مسئول بخش زنان و زایمان بیمارستان ولیعصر (عج) با فق امروز در گفت و گو با خبرنگار ما با بیان اینکه جهت ارائه بهترین خدمات بیشتر به همشهریان و مراجعین گرامی با بالاترین کیفیت، تلاش و پیگیری های لازم برای خرید تجهیزات مورد نیاز انجام شد، گفت: خرید دستگاه NST ، ترازوی دیجیتالی نوزاد و آماده کردن اتاق شیردهی و آموزش مادران و راه اندازی تریاژ مامایی ۲۴ ساعته از جمله اقدامات انجام شده برای بهبود کیفیت و کمیت بخش زایمان،در سالجاری است.

وی افزود: برای تهیه و تامین تجهیزات مورد نیاز این بخش اعتباری معادل یک میلیارد و صد میلیون ریال از منابع خیّری و دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد هزینه شده است.

سلوکی ارائه و توسعه خدمات از قبیل، زایمان طبیعی ، سزارین ،کورتاژ ، هیستروکتومی، حفظ سلامت زنان و فرزند در دوران بارداری ،جراحی ترمیمی دستگاه تناسلی زنان،جراحی کیست تخمدان،درمان و جراحی حاملگی خارج رحمی ، تشخیص عفونت های زنان و جراحی ، ارتقا کیفیت سلامت مادر و فرزند، ارائه بهترین خدمات اثر بخش با هزینه مناسب و کیفیت بالا از مهمترین اهداف بخش زنان و زایمان این بیمارستان است.

وی از کسب رتبه برتر این بیمارستان در زمینه جوانی جمعیت و زایمان طبیعی در استان یزد خبر داد و تصریح کرد: ۶ تخت زایمان، پنج تخت بعد از زایمان،چهار تخت لیبر خصوصی، ۲تخت لیبر سنتی و ۹تخت بخش زنان، از عمده ترین تجهیزات و امکانات بخش زایمان بیمارستان ولعصر(عج) بافق است.

به گفته سلوکی، تعداد ۷۰ مورد زایمان به طور متوسط در ماه، پذیرش ۳۲۰ نفر در ماه به صورت سرپایی و بستری، پذیرش سه هزار و ۳۶ بیمار از اول فروردین ۱۴۰۲ تا کنون ، تعداد ۵۲۶ مورد زایمان از اول سالجاری تا کنون از اهم فعالیت های این بخش به شمار می رود.

وی تعداد متخصص زنان و زایمان این بخش را ۲ نفر اعلام کرد و افزود: همچنین تعداد ۱۲ نیرو نیز در بخش زنان و زایمانِ این بیمارستان فعالیت دارند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.