تاریخ انتشار : شنبه 2 دی 1402 - 10:26

خبرنگار:علیرضا مهران پور/سردبیر:علیرضا مهران پور

پیگیری مطالبات مردم در شهرستان‌ها در اولویت است

پیگیری مطالبات مردم در شهرستان‌ها در اولویت است
استاندار یزد گفت: پیگیری مسائل، مشکلات و مطالبات مختلف مردم در شهرستان‌ها با همراهی مسئولان همیشه در اولویت دولت است.

به گزارش رویداد ایساتیس؛مهران فاطمی” در نشست‌های تخصصی پیگیری مصوبات سفر استاندار به شهرستان‌های مهریز، خاتم، مروست و ابرکوه با اشاره به عزم جدی جهت حل مسائل موجود در شهرستان‌های استان افزود: پیرو سفرهای شهرستانی، نشست‌های بررسی آخرین وضعیت اجرای مصوبات برگزار و تصمیمات لازم جهت تسهیل در اجرای آنها گرفته می‌شود.

وی با اشاره به پیگیری وضعیت اجرای مصوبات سفر به مهریز در جریان نشست تخصصی با مسئولان این شهرستان ادامه داد: یکی از محورهای مورد پیگیری در این نشست، مسائل مربوط به احداث ایستگاه ایست و بازرسی شهید مدنی در محل جدید بود.

مهران فاطمی؛ یکی از بزرگترین مسائل مربوط به این پروژه را قرارگیری در محدوده محیط زیست دانست و خاطرنشان کرد: با مصوبه شورای عالی محیط زیست، اراضی این پروژه از محدوده محیط زیست جدا و در اختیار مجموعه فراجا قرار می گیرد.

 

فاطمی با بیان اینکه پروژه مذکور در بودجه دارای کد و ردیف مشخص است افزود: پیگیری های لازم به منظور احداث ایستگاه جدید و انتقال ایستگاه قبلی به این محل، با جدیت صورت می گیرد.

 

وی پروژه تکمیل باند دوم محور مهریز به تنگ چنار را دیگر پروژه مورد بررسی در حوزه شهرستان مهریز عنوان و تصریح کرد: ضمن اختصاص ۱۰ میلیارد تومان به این پروژه مقرر شد پیگیری های لازم برای جذب اعتبارات و اخذ مجوز ماده ۲۳ انجام شود.

استاندار یزد همچنین به طرح چهار بانده سازی محور یزد_ مهریز اشاره و خاطرنشان کرد: این پروژه بخشی از آزادراه نطنز_یزد_سیرجان است که موضوعات مربوط به آن در حال پیگیری است.

 

فاطمی در ادامه به مباحث مطرح شده در نشست در خصوص شهرک صنعتی بهادران اشاره کرد و گفت: با توجه به راه اندازی مجموعه سرب و روی در این شهرستان، استقرار صنایع پایین دستی در آن با رعایت همه ملاحظات توسط سرمایه گذار، مورد تصویب قرار گرفت.

 

وی همچنین به دغدغه های مربوط به معادن شن و ماسه شهرستان مهریز اشاره کرد و از برخورد با واحدهای خارج از محدوده قانونی و فاقد مجوز؛ ظرف مدت دو هفته آینده خبرداد.

 

وی در بخش دیگری به طرح های مورد بررسی در نشست با مسئولان خاتم اشاره کرد و افزود: با توجه به رد طرح پیشنهادی «راه آهن قادر آباد _ خاتم _ خاتون آباد» در کمیته فنی وزارت راه و شهرسازی، پیشنهاد اتصال به راه آهن یزد_اقلید ارائه و پیگیری خواهد شد.

 

استاندار یزد در ادامه با اشاره به سرعت بالای تکمیل بیمارستان خاتم و اتمام عملیات ساخت و ساز آن در آینده ای نزدیک، اضافه کرد: نقشه اجرایی بیمارستان ۹۶ تختخوابی شهرستان نیز تهیه شده و مراحل بعدی آن دنبال می شود.

 

فاطمی با اشاره به بررسی مسائل مربوط به پروژه سرمایه گذاری و تامین خوراک پتروشیمی خاتم و تصمیم گیری در خصوص آن، گفت: با یکی از سرمایه گذاران بزرگ استان، جهت انجام سرمایه گذاری صنعتی در شهرستان خاتم، متناسب با بوم این شهرستان گفتگو شده است.

 

وی در ادامه از پیگیری مسائل مربوط به چندین پروژه اولویت دار شهرستان خاتم و اتخاد تصمیمات لازم جهت تسریع در روند اجرای آن ها اشاره کرد.

 

این مسئول گفت: با توجه به دغدغه های چندین ساله در خصوص اراضی موقوفه مروست، جلسات متعددی فی مابین مجموعه آستان قدس و مسئولین شهرستانی و استانی برگزار شده که امید است منتج به نتایح خوبی شود.

 

فاطمی با اشاره به بررسی مسائل مربوط به پروژه بیمارستان ۶۴ تختخوابی و بیمارستان تامین اجتماعی گفت: براساس توافق انجام شده، ۳۲ تختخواب توسط تامین اجتماعی و ۳۲ تختخواب توسط خیر تامین و تجهیز مجموعه توسط وزارت بهداشت و درمان صورت می گیرد.

استاندار یزد در همین راستا ادامه داد: کلیه خدمات تامین اجتماعی در بیمارستان مذکور شکل می گیرد.

 

فاطمی در ادامه نشست بررسی مصوبات سفر به ابرکوه را حسن ختام نشست های امروز عنوان کرد و از تصمیم گیری در خصوص مباحث مربوط به بیمارستان خاتم الانبیا(ص) و دانشکده پیراپزشکی خبرداد.

 

وی با اشاره به مطالبات مربوط به ساماندهی تقاطع ورودی شهرستان ابرکوه گفت: تاکنون اعتبارات خوبی به این پروژه اختصاص یافته است و پیگیری های لازم به منظور تامین اعتبارات آن صورت می گیرد.

 

وی با اشاره به مباحث مطرح شده در زمینه طرح نهضت ملی مسکن شهرستان ابرکوه گفت: اراضی شهری در قطعات ۲۰۰ و ۲۵۰ متر مربعی و اراضی روستایی در قطعات ۳۲۰ متری تدارک دیده شده که همچون سایر شهرستان ها در اختیار واجدین شرایط قرار می گیرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.