تاریخ انتشار : سه شنبه 16 آبان 1402 - 10:42

خبرنگار:علیرضا مهران پور/سردبیر:علیرضا مهران پور

مساعدت سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد برای ترویج فرهنگ اهدای خون  

مساعدت سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد برای ترویج فرهنگ اهدای خون  
معاون شهردار و سرپرست سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد با مدیر کل انتقال خون دیدار و به جمع اهداکنندگان خون پیوست.

به گزارش رویداد ایساتیس؛ دکتر سیدمحمدرضا آقایی میبدی در این دیدار با اشاره به اینکه انتقال خون یزد جزو سه استان برتر کشور در زمینه اهدای خون هست، تصریح داشت: در زمینه اهدای خون مستمر جزو برترینهای کشور و در پوشش اهدای خون جزو استانهای نسبتاً خوب در بین دیگر استانها هستیم.

 

مدیرکل انتقال خون استان یزد از سازمان انتقال خون به عنوان یک سازمان حیاتی در جامعه یاد کرد و گفت: سازمان انتقال خون هیچ جایگزینی ندارد و تنها ارگان تامین کننده خون و فرآورده های خون سازمان انتقال خون می باشد.

 

مدیر کل انتقال خون استان با بیان این که هم اکنون هیچ بیماری در استان یزد معطل خون نمی ماند و این حاصل سالها تلاش همکاران در این اداره کل است، ابراز کرد: البته تلاش داریم با ایجاد مراکز سایر، برای هر کسی و در هر جایی امکان اهدای خون را فراهم کنیم و در این رابطه اگر سامانه سیار اهدای خون در استان راه اندازی شود می‌توانیم این شرایط را تسهیل‌تر کنیم.

 

وی در پایان بر اقدامات اجتماعی و فرهنگی در راستای ترویج بیشتر اهدای خون نیز تاکید و از آن جمله به راه اندازی پویشهای نذر خوشبختی، اهدای خون خانواده، طلاب و ورزشکاران اشاره کرد.

 

در ادامه معاون شهردار و سرپرست سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد اهدای خون را مصداق بارز آیه قرآن خواند و گفت: هر کس یک نفر را زنده کند مثل آن است که همه بشر را نجات داده است و با اهدای هر کیسه خون میتوان جان سه نفر را نجات داد.

 

مصطفی زارع زاده بابت ترویج فرهنگ اهدای خون گفت: برگزاری جشنواره های مختلف با موضوع اهدای خون ، نصب بنرهای تبلیغاتی با موضوع اهدای خون و همچنین اهدای پلاکت آفرزیس از جمله مواردی است که می توان با کمک دو نهاد صورت گیرد.

 

گفتنی است در پایان مراسم سرپرست و مسئولین سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد با هدف کمک به بیماران، خون اهدا کرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.