تاریخ انتشار : دوشنبه 20 شهریور 1402 - 14:21

خبرنگار:علیرضا مهران پور/سردبیر:علیرضا مهران پور

بهره مندی بیش از ۳۴ هزار زائر اربعین از خدمات درمانی هلال احمر یزد در عمود ۵۷۸

بهره مندی بیش از ۳۴ هزار زائر اربعین از خدمات درمانی هلال احمر یزد در عمود ۵۷۸
مسئول تیم درمانی هلال احمر یزد گفت: بیش از 34 هزار و دویست زائر از خدمات درمانی و دارویی بهره مند شدند.

به گزارش رویداد ایساتیس؛ محمد عشقی مسئول تیم امدادی و درمانی هلال احمر یزد و بیمارستان الحیدریه در اربعین با اشاره به استقرار و راه اندازی این بیمارستان از ۳۱ مرداد ماه در مسیر نجف به کربلا، اظهار داشت: این مرکز درمانی با حضور قریب به ۸۰ نفر از پزشکان متخصص و عمومی، پرستار، فوریت های پزشکی، تکنسین دارویی، نجاتگر و سایر نیروهای انتظامی و بازرسی، خدماتی و …. به زائران حسینی در این ایام خدمت رسانی نمودند.

مسئول تیم درمانی هلال احمر یزد و بیمارستان الحیدریه به بهره مندی بیش از ۳۴ هزار و ۲۸۵ زائر ویزیت و از خدمات درمانی این مرکز در پایان فعالیت خود ، بیان کرد: بیماران و مراجعه کنندگان به این مرکز از خدمات رایگان همچون ویزیت، تزریقات و سرم تراپی، تست قند و فشارخون، پانسمان و بانداژ، نوار قلب ، بخیه و… بهره مند شدند.

عشقی با اشاره به استقرار دو دستگاه خودروی آمبولانس در این مرکز خاطرنشان کرد: خوشبختانه با توجه به همکاری نیروهای امدادی کشور عراق، اعزام بیماران به مرکز درمانی در شهر نجف و کربلا به خوبی و با سرعت انجام شد.

وی با اشاره به نوع آسیب ها و مصدومیت های زائران افزود: گرمازدگی ، گرفتگی عضلات، درد پا و زانو تاول پا، سرماخوردگی و بیماری‌های گوارشی و … از شایعترین نوع مراجعات به این مرکز بوده است.

عشقی ادامه داد: بیش از ۸ هزار۶۸۳ نفر برای تزریقات، ۴۳۰۶ نفر جهت سرم تراپی و بیش از ۶ هزار و ۸۰۰ نفر برای انجام تست فشار و قند خون به این پایگاه درمانی مراجعه نمودند.

وی همچنین با اشاره به ارائه خدمات پرستاری افزود: بیش از ۶۹۰۰ نفر جهت پانسمان و بانداژ، ۳۱ نفر بخیه به این درمانگاه مراجعه و از ۹۳ نفر نوار قلب گرفته شده است.

این مقام مسئول گفت: در پایان ماموریت و خدمات ارائه شده ۵۱ مصدوم و بیمار با تشخیص پزشکان این درمانگاه درمانی به بیمارستان امام علی(ع) و بیمارستان صدر در نحف اعزام شدند .

مسئول تیم درمانی هلال احمر یزد و بیمارستان الحیدریه با اعلام اینکه در این مدت رییس جمعیت هلال احمر ،دبیرکل و مسئول قرارگاه مرکزی اربعین هلال احمر ، معاون سیاسی و امنیتی استانداری یزد و دیگر مسئولین کشوری و استان یزد از خدمات درمانگاه هلال احمر بازدید و از خدمات ارائه شده رضایت داشتند و تشکر نمودند ، بیان داشت : داوطلبان و کارکنان جمعیت هلال احمر استان یزد، پزشکان، پرستاران و امدادگران با حضوری عاشقانه خدمت رسانی به زائران و پیاده روی اربعین را سرلوحه تلاش خود در این ایام قرار دادند و با ارائه خدمات درمانی و امدادی در موکب و درمانگاه های هلال احمر سند روشن مهرورزی بدون مرز را، به نمایش گذاشتند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.