تاریخ انتشار : چهارشنبه 28 شهریور 1403 - 14:17

خبرنگار:علیرضا مهران پور/ سردبیر:علیرضا مهران پور

۶۲ عنوان برنامه به مناسبت هفته دفاع مقدس در یزدبرگزار می شود

۶۲ عنوان برنامه به مناسبت هفته دفاع مقدس در یزدبرگزار می شود
۶۲ عنوان برنامه و ۱۶۰ ریز برنامه در طول هفته دفاع مقدس در سطح ناحیه مقاومت بسیج شهید منتظر قائم یزد برگزار می شود.

به گزارش رویداد ایساتیس؛حسین آزادی‌نژاد فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهید منتظرقائم یزد در جمع خبرنگاران به مناسبت هفته دفاع مقدس با اشاره به برگزاری رژه اقتدار نیروهای مسلح ساعت ۶ صبح در روز ۳۱ شهریورماه در بلوار دفاع مقدس یزد ادامه داد: برنامه زنگ مقاومت و ایثار همزمان با اول مهرماه و آغاز سال تحصیلی به صورت استانی در مدرسه عفت واقع در بلوار نواب صفوی برگزار می‌شود.

 

وی اجرای برنامه رویداد سازش یا مقاومت در سطح مدارس ویژه نوجوانان دهه نودی، پیاده‌روی خانوادگی از میدان یزدباف به سمت میدان حج همراه با جشن میلاد پیامبر(ص)، جشن نبوی  و تجلیل از دختران شهدا و همایش تجلیل و تکریم مادران شهدا را از دیگر برنامه‌های هفته دفاع مقدس برشمرد.

 

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهید منتظر قائم یزد افزود: مجمع طلایه‌داران عرصه تربیت بسیج، همایش بانوان فاطمی، یادواره شهدای جهادگر، برنامه آبروی محله در محلات مختلف به یاد شهدای آن محلات، یادواره شهدای فرهنگیان و همایش پیشکسوتان و پیاده‌روی همگانی از برنامه‌های هفته دفاع مقدس در یزد است.

 

وی رزمایش روهروان شهدا برای سرکشی از فرزندان شهدا، یادواره شهدای اصناف و یادمان شهید حسن‌پور، یادواره شهدای بسیج کارگری، رزمایش اقتدار بسیج با حضور گردان‌های الی بیت‌المقدس همزمان با غبارروبی قبور شهدا، بزرگداشت شهدای هفتم مهرماه و تجلیل از پیشکسوتان ایثار و شهادت و همایش ائمه جماعات و فعالان فرهنگی مساجد از دیگر  برنامه‌های هفته دفاع مقدس در یزد نام برد.

 

آزادی‌نژاد در ادامه از برگزاری نمایشگاه اسوه در یزد خبر داد و گفت: این نمایشگاه از ۱۰ تا ۱۲ مهرماه در میدان امیرچقماق یزد و به منظور نمایش فعالیت‌ها و دستاوردهای پایگاه‌های مقاومت بسیج برگزار می‌شود.

 

وی ادامه داد: با توجه به اینکه امسال اولین روز هفته دفاع مقدس با میلاد پیامبر اکرم(ص) و میلاد امام صادق(ع) مصادف شده است، جشن‌هایی به همین مناسبت در سطح پایگاه‌های مقاومت بسیج و همچنین مساجد و حسینیه‌ها در یزد برپا خواهد شد.

 

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهید منتظر قائم یزد ادامه داد: پیش از آغاز هفته دفاع مقدس دو یادواره شهدا در امامشهر یزد و همچنین حسینیه عیش‌آباد برگزار شد و دو یادواره شهدا دیگر و همچنین تکریم خانواده‌های شهدا، ایثارگران، رزمندگان و پیشکسوتان نیز از برنامه‌های هفته دفاع مقدس در یزد است.

ازادی نژاد، هدف از برگزاری این برنامه‌ها را تبیین و نشر عمیق فرهنگ جهاد و شهادت و نهادینه کردن آن در جامعه به ویژه برای نسل جوان ذکر کرد.

 

سرهنگ آزادی نژاد در ادامه تبیین و نشر عمیق فرهنگ جهاد و شهادت و نهادینه کردن آن در جامعه به ویژه برای نسل جوان را از مهمترین اهداف برنامه‌های هفته دفاع مقدس برشمرد و گفت: در همین راستا یکسری وظایف  از جمله نهادینه کردن ارزشها و روحیه ایثار در جامعه و تبیین الگوی رفتاری شهدا با بهره‌گیری از فرهنگ عاشورایی برای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی را مدنظر داریم.

 

وی از دیگر این وظایف را تبیین عقلانیت در دفاع مقدس، درس‌ها و دستاوردها و عبرت‌های آن در پیوند با شرایط حال و آینده و محور مقاومت، بزرگداشت شهدا و ایثارگران، روایت گری حقایق دفاع مقدس و نشر آن، تبیین و پژوهش دفاع مقدس پیرامون تجربیات حاصل شده و تبدیل آنها به نظریه دفاعی منطبق با نیازهای روز و هچنین تکریم خانواده شهدا و ایثارگران و رزمندگان و پیشکسوتان، ذکر کرد

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.