تاریخ انتشار : جمعه 26 مرداد 1403 - 13:41

خبرنگار:علیرضا مهران پور/ سردبیر:علیرضا مهران پور

دانشگاه آزاد یزد تولیدات پوشاک خود را، علاوه بر مدارس سما در کل کشور گسترش دهد

دانشگاه آزاد یزد تولیدات پوشاک خود را، علاوه بر مدارس سما در کل کشور گسترش دهد
دانشگاه آزاد اسلامی یزد باید تولیداتی با کیفیت بالا و قیمت مناسب داشته باشد تا بتواند تامین کننده پوشاک کل کشور باشد. 

به گزارش رویداد ایساتیس؛آیت الله محمدرضا ناصری نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد در بیستمین جلسه هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد، حرکت دانشگاه آزاد اسلامی در جهت تولید پوشاک مدارس را کاری مثبت برشمرد و گفت: وضعیت تولید پوشاک در کشور مناسب نیست. این در حالیست که فرصت‌های خوبی در این صنعت وجود دارد.

آیت الله ناصری ادامه داد: جمعیت بالای ۸۵ میلیون نفر در کشور، نیاز زیادی به تولید محصولات در حوزه پوشاک دارد که فعالیت در این زمینه منجر به درآمدزایی، رشد تولید و اشتغال دانش آموختگان در رشته های مرتبط با این صنعت خواهد شد.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد به تشریح وضعیت پوشاک کشور پرداخت و گفت: در حال حاضر سالانه میلیاردها دلار پوشاک از کشورهای مختلف مانند ترکیه و چین وارد کشور می شود که این موضوع منجر به خروج ارز از کشور، ضربه به اشتغال و تولید را به دنبال دارد.

آیت الله ناصری ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی حرکتی آغاز کرده است و باید تولیداتی با کیفیت بالا و قیمت مناسب داشته باشد و تولیدات خود را به غیر از پوشاک مدارس در سایر زمینه های این صنعت در کل کشور گسترش دهد.

وی در ادامه پیشنهاد داد: در زمینه کشاورزی دانشگاه می توانداقدامات مؤثری را انجام دهد، چون محصولات کشاورزی رابطه مستقیمی با رزق و روزی مردم دارد و در جهت بهبود امنیت غذایی و بهداشت کل جامعه نقش به سزائی ایفا می کند.

آیت الله ناصری با تاکید بر فعالیت های فرهنگی در دانشگاه آزاد اسلامی یزد گفت: کارهای بیشتری باید در این زمینه انجام داد و در جلسات تأکید بیشتری بر رشد فعالیتهای فرهنگی باشد.

وی در مورد تقویت مدارس سما و بها دادن به گرایش علوم انسانی در این مدارس گفت: فارغ التحصیلان این گرایش در شغل هایی مانند قضاوت، معلمی، استاد دانشگاه مشغول به کار می شوند و نقش به سزایی در هدایت و رشد تربیتی و فرهنگی جامعه دارند، لذا نقش تفکر و تعقل را در حل مسائل جامعه باید تقویت کرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.