تاریخ انتشار : یکشنبه 14 مرداد 1403 - 8:59

خبرنگار:اصغر عسکری/ سردبیر:علیرضا مهران پور

پایان عملیات مرمت و ساماندهی امام زاده عبدالله بافق

پایان عملیات مرمت و ساماندهی امام زاده عبدالله بافق
عملیات مرمت و ساماندهی قسمتی از پشت بام امام زاده عبدالله بافق به پایان رسید.

به گزارش رویداد ایساتیس؛رئیس اداره میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی شهرستان بافق گفت: عملیات ساماندهی قسمتی از پشت بام امام زاده با مشارکت هیئت امنای این مجموعه انجام شد.

لیلا رنجبر افزود؛ این عملیات مرمت شامل جمع آوری آجر فرش های قدیمی و شیب بندی مناسب و اجرای مجدد آجر فرش به همراه بند کشی بوده است.

وی تصریح کرد: امامزاده عبدالله(ع) بافق که بنا بر منقولات برادر امام رضا(ع) به شمار می‌رود که در دل شهرستان بافق دارای بقعه‌ای متبرک و قابل احترام است.

رنجبر خاطر نشان کرد: این بقعه از نظر معماری دارای بنایی بسیار چشم‌نواز با گنبدی منحصر به فرد است.

به گفته وی، منقول است که شخصیت مدفون در این بقعه امامزاده عبدالله بن موسی بن جعفر (علیه السلام) برادر امام رضا (علیه السلام) و فرزند بلافصل امام هفتم (علیه السلام) است.

رئیس اداره میراث فرهنگی بافق خاطر نشان کرد؛ مورخان بنای اولیه امامزاده عبدالله بافق را متعلق به قرن پنجم هجری می‌دانند، این زیارتگاه بقعه‌ای بسیار زیبا و باشکوه و گنبدی عظیم دارد که کاشی‌کاری و نیز تزئینات داخلی آن قابل توجه است.

رنجبر افزود: از ویژگی‌های این بقعه، گنبد بلند، کاشیکاری‌های داخلی و خارجی آن و نیز چراغ‌های کوچک گلی با لعاب فیروزه‌ای است که از قدیم خارج گنبد را روشن می‌کرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.