تاریخ انتشار : شنبه 13 مرداد 1403 - 22:19

خبرنگار:علیرضا مهران پور/ سردبیر:علیرضا مهران پور

۱۵ مردادماه؛ آخرین مهلت تکمیل فرم تبصره ۱۰۰ ق.م.م و یا اظهارنامه مالیاتی صاحبان مشاغل

۱۵ مردادماه؛ آخرین مهلت تکمیل فرم تبصره ۱۰۰ ق.م.م و یا اظهارنامه مالیاتی صاحبان مشاغل
مدیرکل امور مالیاتی اعلام کرد: آخرین مهلت تکمیل فرم تبصره ۱۰۰ ق.م.م و یا اظهارنامه صاحبان مشاغل تا ۱۵ مرداد ماه می‌باشد و این مهلت تمدید نخواهد شد.

به گزارش رویداد ایساتیس؛”رضا نجف‌زاده” مدیرکل امور مالیاتی استان با بیان اینکه ۱۵ مردادماه آخرین مهلت تکمیل فرم تبصره ۱۰۰ ق.م.م و یا اظهارنامه مالیاتی صاحبان مشاغل برای عملکرد ۱۴۰۲ است تاکید کرد: مودیان برای استفاده از مزایا و مشوق های تبصره ماده ۱۰۰ ق.م.م، از فرصت باقی مانده استفاده نمایند و آن را به روزهای پایانی موکول ننمایند.

مدیرکل امور مالیاتی استان یزد با بیان اینکه امسال شرایط ویژه‌ایی برای بهره‌مندی مودیان از تسهیلات تبصره ۱۰۰ ق.م.م در نظر گرفته شده است گفت: در راستای تکریم ارباب رجوع، تحقق عدالت مالیاتی و تسریع و تسهیل امور مالیاتی صاحبان مشاغل، تمام صاحبان مشاغل انفرادی که در سال ۱۴۰۲ مجموع فروش آن‌ها حداکثر ۱۸۰ میلیارد ریال و در پرونده‌های مشارکت مدنی حداکثر ۳۶۰ میلیارد ریال بوده است و فرم مالیات مقطوع برای آنها در درگاه خدمات الکترونیک سازمان امور مالیاتی به نشانیmy.tax.gov.ir بارگذاری شده باشد، مشمول مالیات مقطوع می‌شوند و می‌توانند از مزایای تبصره ۱۰۰ ق.م.م استفاده نمایند.

وی همچنین در این خصوص افزود: صاحبان مشاغلی که امکان پرداخت مالیات مقطوع تعیین شده را به صورت یک جا تا تاریخ مذکور ندارند مالیات مقطوع آنان تا ۱۰ قسط به صورت مساوی تقسیط می‌شود.

مدیرکل امور مالیاتی استان یزد خاطرنشان کرد: برای اولین بار در کشور در روند تکمیل فرم تبصره ماده ۱۰۰ ق.م.م صاحبان محترم مشاغل امکان تعیین محل مصرف مالیات پرداختی خود را در پروژه های عمرانی استانی یا ملی را دارند.

نجف‌زاده در ادامه به ارسال فرم مالیات مقطوع تبصره ماده ۱۰۰ از طریق پیام رسان‌های داخلی بله و سروش پلاس اشاره کرد و گفت: سازمان امور مالیاتی کشور باهدف سهولت مودیان در ارائه فرم تبصره ۱۰۰ ق.م.م این امکان را در این دو پیام رسان فراهم نموده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.