تاریخ انتشار : جمعه 5 مرداد 1403 - 22:19

خبرنگار:علیرضا مهران پور/ سردبیر:علیرضا مهران پور

زیباترین سالن فرهنگی با تجهیزات مدرن توسط وزیر ارشاد در یزد افتتاح شد

زیباترین سالن فرهنگی با تجهیزات مدرن توسط وزیر ارشاد در یزد افتتاح شد
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: تالار مرکزی یزد، یک اثر فاخر وبروزترین تالار هنری ایران است و به لحاظ فناوری در کشور رقیبی ندارد.

به گزارش رویداد ایساتیس؛محمدمهدی اسماعیلی، در جریان افتتاح مجتمع فرهنگی_هنری یزد که با عنوان شهید «آیت الله رئیسی» به بهره‌برداری رسید، گفت:‌قبل از دولت سیزدهم برای تالار مرکزی یزد حدود ۵۱ میلیون تومان هزینه شده بود ولی در این سه سال ۲۲۰ میلیارد تومان هزینه کردیم و زیباترین سالن فرهنگی با تجهیزات مدرن توسط جوانان ایرانی افتتاح شد.

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه این مجموعه یک اثر فاخر و هدیه و پیشکش دولت شهید رئیسی به مردم اهل هنر یزد است، افزود: در این سه سال بودجه فرهنگی استان‌ها حدود ۴۰۰ درصد رشد داشته است و امروز که وزارت را تحویل می‌دهیم، بودجه فرهنگ به ۲۰ میلیارد تومان رسیده است که در نهاد کتابخانه‌ها و مجموعه‌های تحت نظر وزارت ارشاد نیز این رشد بودجه اتفاق افتاده است.

اسماعیلی با اشاره به اینکه به قرارگاه شهید آوینی حدود ۱۱ میلیارد تومان اختصاص یافت، ادامه داد: به واسطه اعطای این اعتبار، جمع قابل‌توجهی از جوانان یزدی در حال حفظ قرآن کریم هستند.

 

وی افزود: مرجعیت فرهنگ و هنر در وزارت ارشاد و همچنین تهیه اسناد بالادستی در بخش‌های مختلف تهیه شد و در این دولت که دشمنان تبلیغ می‌کردند که دولت سیزدهم با عرصه فرهنگ و هنر ارتباطی ندارد، پر رونق‌ترین دوران فرهنگ و هنر شکل گرفت. در سال گذشته بالاترین رقم فروش اقلام فرهنگی ثبت شد.

 

مهران فاطمی استاندار یزد نیز گفت: امروز در غیبت شهید رئیسی شاهد افتتاح این مجموعه بزرگ که باعث تغییر سرانه فرهنگ در سطح استان می‌شود، هستیم

وی افزود: امیدواریم این مسیر ادامه داشته باشد و بتوانیم در سال‌های آینده نیز شاهد پیشرفت فرهنگ و هنر باشیم.

 

احسان عابدی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد نیزبا اشاره به اینکه امروز یک روز مهم برای فرهنگ استان یزد است، افزود: اگر امروز این مجموعه در اختیار اصحاب فرهنگ و هنر یزد قرار گرفته است، مدیون زحمات بسیاری از افراد بوده که در رأس آن‌ها شهید جمهور است.

وی با بیان اینکه شهید جمهور برای اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام کشور اهتمام ویژه‌ای داشت، ادامه داد: با پیگیری که در دولت سیزدهم انجام شد، این پروژه پس از ۱۸ سال به اتمام رسید و امروز در خدمت اصحاب فرهنگ و هنر قرار گرفته است و امیدواریم افتتاح این مجموعه باعث شود که سطح آثار هنرمندان ارتقا پیدا کند.

او با تاکید بر اینکه در دولت سیزدهم اقدامات بسیار خوبی انجام شد،گفت: در حوزه زیرساخت مجتمع فرهنگی و هنری بافق و بهاباد افتتاح شد؛ مجموعه فرهنگی هنری مروست نیز به زودی اتمام می‌رسد.

 

وی ادامه داد: در دولت سیزدهم در حوزه تئاتر شاهد رونق و اجرا از لحاظ حجم اجرا و کسب جوائز و برگزاری جشنواره بودیم که در این زمینه نشاط عمومی به جامعه منتقل شد.

عابدی با اشاره به ساخت یک سریال یزدی در سال گذشته بیان کرد: رکورد بی‌سابقه‌ای در زمینه استقبال از سینما را شاهد بودیم. در دوره جدید سعی شد اجرای بسیاری از آثار و جشنواره‌ها به شهرستان‌ها منتقل شود.

 

وی گفت: در زمینه موسیقی نیز در استان یزد فعالیت‌های خوبی انجام و تعداد قابل توجهی کنسرت در استان یزد برگزار شد.

 

عابدی با اشاره به اینکه در زمینه تسهیلات برای اصحاب فرهنگ و هنر نیز اقدامات خوبی انجام شده است،افزود: در زمینه اعطای تسهیلات از ۲ میلیارد تومان به ۴۰ میلیارد تومان رسیدیم و این مبلغ در سال‌جاری نیز افزایش خواهد یافت تا کمک کنیم هنرمندان استان در عرصه‌های ملی و بین‌المللی بدرخشند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.