تاریخ انتشار : چهارشنبه 3 مرداد 1403 - 13:18

خبرنگار:مژگان دشتی / سردبیر:علیرضا مهران پور

گامی در جهت کاهش خطرات سیل

گامی در جهت کاهش خطرات سیل
کارگاه آموزشی مدیریت و کنترل سیل در اردکان برگزار شد.

به گزارش رویداد ایساتیس؛کارگاه آموزشی مدیریت و کنترل سیل در شهرستان اردکان با هدف افزایش سطح اطلاعات مربوط به سیل و لزوم افزایش میزان آگاهی بخشداران ، دهیاران و روسای عضو مدیریت بحران در راستای کاهش خطرات سیل برگزار شد .

 

محمدحسین میرحسینی معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری در این کارگاه گفت: عوامل محیطی و شرایط اقلیمی ایران و به ویژه استان یزد و شهرستان اردکان باعث شده این کشور در ردیف مناطقی با خطرپذیری بالا قرار گیرد.

 

وی با بیان این‌‎که توزیع زمانی و مکانی نامناسب بارش‌ها تشدید کننده خطر سیل در استان یزد است، افزود: برگزاری این چنین کارگاه‌هایی بسیار حائز اهمیت است تا با افزایش میزان آگاهی عمومی میزان خطرات سیل کاهش یابد.

 

مدیرکل مدیریت بحران استان یزد نیز گفت: ۵۰ مخاطره طبیعی در جهان وجود دارد که ۱۸ مخاطره از این تعداد، در کمین استان یزد است.

 

محمدعلی ملک زاده اظهار داشت: زلزله ،سیلاب ، گرد و غبار، فرسایش بادی، سیلاب، فرونشست، آلودگی هوا، زلزله، آتش سوزی و سرمازدگی و آفات گیاهان از مهمترین مخاطره‌ های استان به شمار می‌آید.

 

وی، پیش‌بینی و پیشگیری، آمادگی دستگاه ها، مقابله در حین بحران و بازسازی و بازتوانی آسیب دیدگان را از وظایف مدیریت بحران عنوان کرد و افزود: آموزش در مدیریت بحران و برگزاری تمرین مانور ، تبادل تجربه و مطرح کردن مباحث مدیریتی در پیشگیری از حوادث موثر است .

محسن درا ، دبیرقرارگاه جهادی و مردمی مدیریت بحران ضمن تشکر از برگزاری این کارگاه توسط مجموعه فرمانداری به آمار نگران کننده گذشته در خصوص سیل و به کمبود امکانات شهرستان در این حوزه اشاره و گزارشی از عملکرد این قرارگاه را به مدعوین ارائه دادند که یکی از دستاوردهای مهم این قرارگاه بحث مطالعات اولیه و تهیه نقشه اجرایی ساخت خانه مدیریت بحران در بخش های شهرستان بود.

 

در کارگاه آموزشی امروز موضوعاتی چون : تعاریف و مفاهیم سیل، پارامترهای موثر در سیل، انواع خسارت‌های سیل، عوامل تشدید کننده سیل، راهکارهای مدیریت و کنترل سیل و زمان‌های طلایی، سامانه‌های هشدار سیل ، بایدها و نبایدها در مدیریت سیلاب و راهکارهای نوین در جهت کاهش خسارت سیل توسط دکتر فتح زاده عضو هیات علمی دانشگاه اردکان ارائه شد.

 

کارگاه آموزشی از معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرماندار ، دبیر ستاد مدیریت بحران ، بخشداران ، دهیاران ، روسای شوراها و روسای ادارات عضو مدیریت بحران شهرستان که در سیل های اخیر همکاری لازم با ستاد مدیریت بحران شهرستان داشتند توسط مدیر کل مدیریت بحران استان با اهدا هدیه و لوح سپاس تقدیر به عمل آمد.

 

این کارگاه با حضور مدیر کل مدیریت بحران، معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری، دبیر ستاد مدیریت بحران ، بخشداران، شهرداران، روسای عضو مدیریت بحران شهرستان روسای شورای اسلامی و دهیاران روستاهای شهرستان اردکان در مجتمع صنعتی چادرملو برگزار شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.