تاریخ انتشار : یکشنبه 17 تیر 1403 - 11:03

خبرنگار:علیرضا مهران پور/ سردبیر:علیرضا مهران پور

برگزاری مراسم سوگواره بصیرت عاشورایی در امامزادگان و بقاع متبرکه استان یزد

برگزاری مراسم سوگواره بصیرت عاشورایی در امامزادگان و بقاع متبرکه استان یزد
مراسم سوگواره بصیرت عاشورایی در امامزادگان و بقاع متبرکه استان یزد برگزار می شود.

به گزارش رویداد ایساتیس؛ حجت الاسلام صادقی مدیرکل اوقاف و امور خیریه گفت: سوگواره بصیرت عاشورایی در شصت بقعه متبرکه استان بصورت ویژه و با حضور چهل مُبلغ بومی و بیست مُبلغ اعزامی از قم برگزارمی شود.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گفت: ویژه برنامه‌های سوگواره بصیرت عاشورایی ازهفدهم تیرماه لغایت چهاردهم شهریور برگزارمیگردد.

 

حجت الاسلام صادقی گفت:سوگواره بصیرت عاشورایی با اهداف تقویت باورهای دینی و تبیین اهداف قیام عاشورا با بیان صحیح وقایع نهضت حسینی–اجرای نیات واقفین استان با موضوع عزاداری امام حسین(ع)و تطبیق آن با نیازهای روز جامعه–استفاده حداکثری ازظرفیت هیئت های مستقردربقاع متبرکه به ویژه هیئت نوجوانان–استفاده حداکثری ازظرفیت رسانه ها به ویژه حضور فعال و موثردر فضای مجازی در سطح و بقاع متبرکه استان برگزار می شود.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزددر ادامه گفت: ویژه برنامه احلی من العسل با همکاری دیگر نهادها ازجمله آموزش و پرورش ، همزمان با پنجم محرم و همایش شیرخوارگان همچون سنوات گذشته در اولین جمعه محرم و«رهروان زینبی»نیز ویژه بانوان در ۱۱محرم و مراسم تاسوعا و عاشورای حسینی و همچنین شام‌ غریبان به صورت ویژه در امامزادگان و بقاع متبرکه شاخص استان برگزار خواهد شد.

صادقی درپایان گفت؛ امام سجاد(ع) می فرمایید:زمین کربلا، در روز رستاخیز، چون ستاره مرواریدى می ‏درخشد وندا می ‏دهدکه من زمین مقدس خدایم، زمین پاک و مبارکى که پیشواى شهیدان و سالار جوانان بهشت را در برگرفته است

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.