تاریخ انتشار : پنجشنبه 31 خرداد 1403 - 14:29

خبرنگار:اصغر عسکری/ سردبیر:علیرضا مهران پور

اجرای طرح برخورد با تخلف خودروهای سنگین در بافق 

اجرای طرح برخورد با تخلف خودروهای سنگین در بافق 
رئیس پلیس راهور بافق از اجرای طرح برخورد با تخلف خودروهای سنگین در بافق خبر داد.

به گزارش رویداد ایساتیس؛ سروان “امیر سالاری” ضمن بیان مطلب فوق گفت: در راستای برخورد با ورود کامیون ها و خودروهای سنگین در سطح شهر و یا فاقد گواهینامه و‌ راننده کم سن و سال، طرح برخورد با خودروهای سنگین از ۲۳ خرداد در سطح شهرستان به مرحله اجرا گذاشته شد.

سروان سالاری افزود: همچنین با توجه به نارضایتی برخی از شهروندان، ورود خودروهای سنگین و پارک‌نمودن آنها در حاشیه خیابان ها در دستور کار قرار گرفت و با ورود غیرمجاز این گونه خودروها برخورد شد.

در اجرای این طرح که تا دوم تیرماه ادامه دارد تاکنون ۶ دستگاه خودروی سنگین توقیف شده است.

رئیس پلیس راهور بافق تصریح کرد: خودروهای سنگین بعلت ابعاد زیاد در هنگام توقف سهم‌قابل توجهی از فضای مفید و قابل تردد معابر شهر را اشغال می کنند که همین مسئله خطر تصادف را افزایش می دهد و همچنین باعث سلب آسایش شهروندان می شود که در همین راستا، محدودیت ترافیکی خودروهای سنگین به مرحله اجرا گذاشته شد.

از طرف دیگر گاهی اوقات شاهد حضور خودروهای سنگینی هستیم که خیابان‌های شهر را به پارکینگ خصوصی خود تبدیل کرده‌اند و اینها همه عوارض ورود خودروهای سنگین به محدوده های مسکونی شهری است؛  مشکلی زیرساختی و ریشه‌ای که رفع آن به مدیریت و عزم مسئولین شهری نیازمند است؛ چرا که  اگر مکانی برای تردد ماشین‌های سنگین دیده نشود، عبور و مرور این خودروها علاوه بر سلب آسایش همشهریان، خطرات فراوانی نیز برای سلامت آنان به همراه دارد.

برخی رانندگان به دلیل طی مسافت های طولانی خواب آلوده بوده و چرت می زنند و در لحظه مواجهه با عابر پیاده و یا ماشین سواری به دلیل سنگین بودن بار و یا بدنه خودرو قادر به کنترل و ترمز ناگهانی نبوده و امنیت و سلامتی افراد را تحت الشعاع قرار می دهند. حال شما فکر کنید در منطقه مسکونی و یا در سطح شهری مانند بافق که بسیار شلوغ است اگر خودرو سنگین حمل بار باشد، منجر به حادثه های جبران ناپذیر خواهد شد.

 

دانش آموزی که باید هر روز از خیابان اصلی عبور کند. پدری که برای امرار و معاش مجبور است هر روز پیاده  یا سواره در کنار این ماشین ها  به محل کار خود برود و یا مادری که دست کودک خردسالش را گرفته و به قصد خرید به خارج از منزل می رود و یا پیر زن و پیرمردی که به سرعت و چالاکی قادر به عبور از عرض خیابان نیستند و ناگهان در مسیر عبورشان با ماشین های غول پیکری مواجه می شوند که همه این موارد نیاز بود تا این طرح به اجرا گذاشته شود‌.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.