تاریخ انتشار : شنبه 26 خرداد 1403 - 9:43

خبرنگار:علیرضا مهران پور/ سردبیر:علیرضا مهران پور

صدور اولین سند امام زاده شهرستان تفت:امام زاده “علی ابن عبدالله جعفر طیار بنادکوک”

صدور اولین سند امام زاده شهرستان تفت:امام زاده “علی ابن عبدالله جعفر طیار بنادکوک”
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان تفت گفت: سند بقعه متبرکه امامزاده علی ابن عبدالله جعفر طیار بنادکوک (ع) در «نیر» اخذ شد.

به گزارش رویداد ایساتیس به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف وامور خیریه استان یزد، محمد مومنی زاده رئیس اوقاف تفت اظهار داشت: با همکاری و تعامل سازنده اداره ثبت واسناد این شهرستان ، سند مالکیت بقعه متبرکه امامزاده علی ابن عبدالله جعفر طیار بنادکوک(ع) به مساحت ۳۸۸ متر مربع اخذ شد.

 

رئیس اوقاف و امور خیریه شهرستان تفت در ادامه عنوان کرد: یکی از اولویت های اوقاف، تعیین حدود و مالکیت بقاع و امامزادگان و نیز موقوفات در تفت است که خوشبختانه تاکنون در این امر، عملکرد قابل قبول داشته ایم.

 

محمد مومنی زاده با تشکر از تعامل سازنده اداره ثبت اسناد و املاک تفت با اوقاف اظهار داشت: از ادارات، سازمانها و نهادهای شهرستان تفت درخواست داریم در این امر مهم و معنوی ما را همانند گذشته یاری کنند.

 

امامزاده عبدالله بن طیار مربوط به دوره صفوی است و بقعه این امامزاده در ۱۸ کیلومترى جنوب شهر نیر از توابع تفت، روستای بنافت دیزه واقع شده و این اثر در تاریخ ۹ اردیبهشت ۱۳۸۲ با شمارهٔ ثبت ۸۵۶۴ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.