تاریخ انتشار : جمعه 31 فروردین 1403 - 13:44

خبرنگار:علیرضا مهران پور/ سردبیر:علیرضا مهران پور

برپایی آئین های شکرگزاری در روز گندم و نان 

برپایی آئین های شکرگزاری در روز گندم و نان 
روز گندم و نان ۳۱ فروردین،گل محمدی ۲۰ اردیبهشت، عسل ۳۱ مرداد، خرما ۲۵ شهریور،زعفران ۵ آبان، انار۷ آبان و ۴ آذر روز زیتون درتقویم کشور اضافه شد.

به گزارش رویداد ایساتیس ؛

حاتمی زاده رئیس سازمان جهادکشاورزی استان یزد اعلام کرد؛ هدف اصلی نامگذاری روز گندم و نان بحث نشاط اجتماعی، احیاء فرهنگ زندگی روستایی و توجه به روستاها بعنوان کانون های تولید است.

 

حاتمی زاده گفت؛ امیدواریم با کمک و همراهی مردم، تشکلها و اتحادیه ها شاهد برگزاری جشن هایی در مناطق مختلف استان در راستای ایجاد امید و نشاط اجتماعی و برپایی آئین های شکرگزاری در بین مردم و کشاورزان باشیم.

 

این مقام مسئول خاطرنشان کرد گندم از مهمترین غلات دنیا و قوت غالب مردم است این محصول بیشترین سهم غذای انسان را به خود اختصاص داده و بالاترین تجارت جهانی در بین محصولات کشاورزی را دارا می‌باشد.

 

وی با بیان اینکه ذائفه ایرانیها نان را همیشه پایه ثابت سفره و بعنوان منبع اصلی انرژی، ویتامین‌ها و مواد معدنی میداند، گفت سفره ما ایرانیها بدون نان یک چیز را کم دارد.

 

مقام ارشد سازمان جهادکشاورزی استان یزد تصریح کرد تولید نان شامل یک زنجیره کاملی از بهره برداران،تولیدکنندگان، صنایع فرآوری وابسته و بخصوص نانوایی ها است که بدین منظور بنا داریم مراسم روز مزرعه گندم را دوشنبه مورخ ۳ اردیبهشت در شهرستان خاتم برگزار کنیم.

 

وی افزود در حاشیه مراسم روز مزرعه علاوه بر برپایی کارگاههای آموزشی و حل مسئله برنامه داریم ضمن بازدید از مزارع و صنایع فرآوری وابسته با حضور تولیدکنندگان، مسئولین، محققین و کارشناسان، مسائل و مشکلات تولید را مطرح و مرتفع نماییم همچنین در این مراسم از گندمکاران نمونه و نانوایان برتر تجلیل بعمل میآید.

 

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان با بیان اینکه سطح زیر کشت گندم استان بالغ بر ۸۵۰۰ هکتار است گفت پیش بینی میشود بیش از ۵ هزار تن گندم مازاد کشاورزان تحویل مراکز خرید گردد.

 

محمدعلی حاتمی زاده اضافه کرد سازمان جهادکشاورزی استان یزد با برنامه ریزی های مناسب، آموزش و ترویج ارقام جدید گندم و سازگار با کم آبی، اصلاح الگوی کشت، معرفی سیستم های نوین آبیاری و تخصیص اعتبار همچنین همت بالای کشاورزان و گندمکاران در راستای افزایش بهره وری و تولید گام های بسیار مهم و موثری برداشته است.

 

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان یزد؛ ۳۱ فروردین، روز ملی “گندم و نان” یادآور تلاش کشاورزِ گندمکار در تولید محصول استراتژیک گندم و حرکت کشاورزی ایران برای رسیدن به خودکفایی ادر تولید و استقلال غذایی است این روز ملی را به همه کشاورزان و سنگر‌بانان دفاع از حریم امنیت غذایی تبریک عرض می‌نمایم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.