تاریخ انتشار : دوشنبه 20 فروردین 1403 - 4:09

خبرنگار:علیرضا مهران پور/ سردبیر:علیرضا مهران پور

نخستین کارگروه مشترک ثبتی ادارات کل ثبت اسناد و املاک و اوقاف و امور خیریه استان یزد 

نخستین کارگروه مشترک ثبتی ادارات کل ثبت اسناد و املاک و اوقاف و امور خیریه استان یزد 
نخستین کارگروه مشترک ثبتی ادارات کل ثبت اسناد و املاک و اوقاف و امور خیریه استان یزد برگزار شد.

به گزارش رویداد ایساتیس؛نخستین کارگروه مشترک ثبتی ادارات کل ثبت اسناد و املاک و اوقاف و امور خیریه استان یزد با هدف بررسی عملکردهای سال گذشته و برنامه ریزی جهت عملکردهای سال ۱۴۰۳ در حوزه صدور اسناد کاداستری و تعویض سند دفترچه ای برگزار شد.

 

در ابتدای این جلسه مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد گفت: اهمیت موقوفات بر کسی پوشیده نیست که از گذشتگان به ما به ارث رسیده و نمونه آن یک موقوفه ۱۱۸۰ ساله است که همچنان باقی مانده و به آن عمل می شود.

 

حجت الاسلام صادقی افزود: متاسفانه مشکل ما یک عقب ماندگی در اخذ سند به جای مانده از گذشته داریم بنابراین نیازمند یک جهش جدی در این خصوص هستیم.

 

وی درباره عملکردهای سال گذشته هم گفت:در سال ۱۴۰۲ نسبت به عملکرد سال قبل از آن در مجموع حدود ۶۰ درصد و از لحاظ مساحت و هکتار ۲۱۹ درصد رشد داشته ایم.

در ادامه مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان یزد هم با تقدیر از عملکردهای سال ۱۴۰۲ اظهار داشت: اقدامات و عملکردها در حوزه اسناد مالکیت موقوفات باید برای رضای خدا و خدمت به مردم باشد و باقیات الصالحات برای کارشناس است.

 

مهدی اقبال با اشاره به وجود ۲۴ هزار و ۵۰۰ موقوفه بدون سند داریم، افزود: برای حل مشکل این موقوفات ، نیازمند یک کار جهادی فارغ از وظایف تکلیفی سازمانی است.

 

وی تأکید کرد: باید تلاش کنیم با اقدامات جهادی و انقلابی در راستای صدور اسناد موقوفات به صورت ویژه گام برداریم که در این خصوص فعالیتهای قابل تقدیری در واحدهای ثبتی در خصوص مستندسازی و صدور برخی اماکن خاص و مهم مذهبی و موقوفات شاخص انجام شده است.

 

مدیرکل ثبت اسناد یزد با بیان عملکردهای قابل توجه در مستندسازی و صدور اسناد کاداستری در یزد تصریح کرد: امروز بهترین روزهای اوقاف و ثبت اسناد است که باید از فرصتهای پیش رو استفاده مناسب نماییم.

 

عضو شورای قضایی ادامه داد: خوشبختانه استان یزد در صدور اسناد موقوفه بر مبنای تکلیفی سازمانی رشد ۳ برابری داشته و در کشور رتبه نخست را دارد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.