تاریخ انتشار : سه شنبه 14 فروردین 1403 - 19:24

معاونان و مدیران کل ادارات استان به خبرنگاران و فعالان فضای مجازی شهرستان اشکذر پاسخ دادند؛

علیرضا عسکری

از پذیریش بیمار در سالجاری توسط بیمارستان اشکذر تا افزایش ۱۰ برابری عوارض آلایندگی و ۶ برابری ارزش افزوده اشکذر

از پذیریش بیمار در سالجاری توسط بیمارستان اشکذر تا افزایش ۱۰ برابری عوارض آلایندگی و ۶ برابری ارزش افزوده اشکذر
از پذیریش بیمار در سالجاری توسط بیمارستان حضرت زینب اشکذر تا افزایش چند ۱۰ برابری عوارض آلایندگی و 6 برابری ارزش افزوده در شهرستان از جمله پاسخ های معاونان استاندار و مدیران کل ادارات استان به خبرنگاران و فعالان فضای مجازی شهرستان اشکذر بود.

به گزارش رویداد ایساتیس، معاونان و مدیران کل ادارات استان در نشست خبرنگاران و فعالان فضای مجازی شهرستان اشکذر با استاندار به سوالات نمایندگان مردم در رسانه ها پاسخ دادند.

تصویب اختصاص ۲۵۰ میلیارد تومان برای ساخت ۱۰ مدرسه توسط صنایع اشکذر

کاظمی مدیرکل نوسازی مدارس استان یزد در پاسخ به سوال یک فعال رسانه شهرستان اشکذر اظهار داشت: جلساتی سال گذشته با ابتکار استاندار یزد برگزار شد و یکی از شهرستان‌ها اشکذر بود که صنایع تعهد کردند با ۲۵۰ میلیارد تومان ۱۰ مدرسه را بسازند و تعدادی از این صنایع به سرعت شروع به ساخت کردند.

وی ادامه داد: سه پروژه نیمه‌کاره در این شهرستان داشتیم که صنایع قول کار بر روی این پروژه دادند و ابتدای مهرماه از این مجموعه‌ها بهره برداری لازم صورت می‌پذیرد؛ همچنین برخی نقاط مدارس ما فرسوده است و یا اینکه بعضی شهرک‌های جدید مدرسه ندارند و حتما باید نسبت به آن اقدام شود.

وی ادامه داد: برای ساخت مدارس نیز سه همت برای ساخت مدارس توسط صنایع در شهرستان ها تعهد شد که با اقدام ابتکاری استاندار یزد انجام شد و در قالب مسئولیت های اجتماعی انجام می شود که در شهرستان اشکذر نیز ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برای ساخت ۱۰ مدرسه تعهد شد و این رقم معادل اعتبارات پنج سال شهرستان اشکذر است.

بیمارستان اشکذر امسال اقدام به پذیرش بیمار می‌کند

ابوالحسینی معاون پشتیبانی دانشگاه علوم پزشکی یزد هم در این نشست اظهار داشت: در سال گذشته تقریبا ۱۲۰ میلیارد تومان در بیمارستان اشکذر کار شده و تا هفته آینده پیمانکار پروژه را به دانشگاه تحویل می‌دهد و تاسیسات برقی، موتورخانه، انشعابات برق و گاز و دیزل و خیلی از تجهیزات دیگر آن خریداری و نصب شده و از هفته بعد هم بحث سایر تجهیزات و نصبیات آن در دستور کار قرار می‌گیرد.

وی افزود: اگر با این روند به پیش برویم، تا سه ماه آینده می‌توانیم به مرحله اولیه پذیرش بیمار در این بیمارستان وارد شویم و مردم شهرستان بتوانند از آن استفاده کنند.

تعیین محدوده شهر مجومرد باید مراحل قانونی خود را طی کند

علی اکبر عزیزی معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار یزد در پاسخ به خبرنگار مجومرد در صدا و سیما  در مورد محدوده ی شهر مجومرد گفت: مجومرد تنها روستای استان است که به شهر تبدیل شده و محله ای از شهر اشکذر به شهر تبدیل شد و لذا باید مراحل قانونی آن طی شود.

وی با بیان این که بیش از ۳۰۰ یا ۴۰۰ معتمدین محلی مجومرد طی طوماری به شهرداری اشکذر خواستار تبدیل شدن به شهر با محدوده پیشنهادی شورای شهر این شهر را کردند، افزود: ما نمی توانیم بدون کسب تکلیف از وزارت کشور و همچنین مصوبه شورای شهر اشکذر اقدام کنیم بلکه باید در شورای اشکذر مصوب شود تا بخشی از اراضی اشکذر به شهر مجومرد الحاق شود.

 افزایش چند ۱۰ برابری عوارض آلایندگی و ۶ برابری ارزش افزوده اشکذر

مجید دهقانی زاده رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان نیز اعلام کرد: عوارض آلایندگی صنایع که به شهرستان اشکذر اختصاص یافته است در سال ۱۳۹۹ حدود ۱.۵ میلیارد تومان بوده که در پایان ۱۴۰۱ به ۱۵ میلیارد تومان افزایش یافته است.

وی ادامه داد: عوارض ارزش افزوده شهرستان نیز در سال ۹۹ حدود ۱۲.۷ میلیارد تومان بوده که در ابتدای استقرار دولت با انتقال پرونده های بزرگ استانی در خارج از استان، در سال ۱۴۰۰ به ۵۴ میلیارد تومان، در سال ۱۴۰۱ به ۶۷ میلیارد تومان و در ۱۱ ماهه سال گذشته به حدود ۷۴ میلیارد تومان رسیده و به دهیاری‌های و شهرداری‌های شهرستان تخصیص یافته است.

محمدعلی شاه حسینی» معاون اقتصادی استاندار موضوع سوق داده شدن مسئولیت اجتماعی صنایع به مرکز استان را تکذیب کرد و گفت: نه تنها چنین موضوعی اتفاق نیفتاده بلکه حتی بخشی از مسئولیتهای اجتماعی استان به شهرستان اشکذر سوق داده و اختصاص یافته است.

وی در این باره اظهار کرد: امسال در قالب ابتکاری از سوی شخص استاندار، صنایع موظف به اختصاص اعتباری معادل سه همت برای ایجاد مدرسه در شهرستانهای مختلف شده‌اند.

جایگزینی جنگل‌های دست‌کاشت بدلیل  نداشتن زمین مستعد در نهضت مسکن اشکذر

احسان خواجه رضایی مدیر کل راه و شهرسازی استان هم با بیان این که ۱۵۷۳ متقاضی نهضت ملی مسکن در شهرستان اشکذر تایید نهایی شده‌اند، گفت: متاسفانه در زارچ و اشکذر زمین مستعد مسکونی نداشتیم لذا با رایزنی منابع طبیعی و کسب مجوزهای کشوری از محل جنگل‌های دست‌کاشت، ۹۲ هکتار در اشکذر به این امر تخصیص یافت.

وی با بیان این که این اقدام بالغ بر یک سال به طول انجامید، گفت: البته این اقدام با جایگزینی جنگلهای دست کاشت دنبال خواهد شد لذا این طرح در شهرستان اشکذر با تاخیر در حال پیگیری است.

خواجه رضایی افزود: طرح آماده سازی این سایت نهایی شده و شهرداری به عنوان کارگزار در حال فعالیت است و در مجومرد نیز ۱۱ هکتار توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در حال انجام است.

علیرضا نادریان زاده مدیر کل بنیاد مسکن استان هم در رابطه با طرح نهضت ملی مسکن در شهر مجومرد، خاطرنشان کرد: ۳۲۰ متقاضی واجد شرایط در مجومرد داریم که ۲۱۰ متقاضی در سایت ۱۱ هکتاری و مابقی در زمین‌های مسکن مهر موجود، در حال پیگیری است.

وی با بیان این که آماده سازی این اراضی در حال انجام است، ابراز امیدواری کرد در تابستان امسال، مرحله واگذاری زمین به متقاضیان را شاهد باشیم.

احسان عابدی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان نیز با بیان این که هم اکنون پنج رسانه رسمی در شهرستان اشکذر فعالیت دارند که عمدتاً ماهنامه و فصل نامه هستند، گفت: علاوه بر این رسانه‌ها، در فضایی سالم نیز فعالیت کانال‌ها و فعالان حوزه فضای مجازی را با سلایق مختلف در این شهرستان شاهدیم.

وی ضمن قدردانی از برگزاری نشست‌های هم اندیشی استاندار با اهالی رسانه، این نشست را دومین نشست بعد از اصحاب رسانه شهرستان تفت خواند و از رسانه‌های شهرستان خواست پاسخ ای مسئولان و مدیران حاضر در این نشست را به خوبی برای اطلاع رسانی مردم شهرستان انعکاس دهند.

تکمیل و بهره‌برداری از پروژه‌های متعدد نیمه تمام در اشکذر

ردائی فرماندار شهرستان تفت هم در این نشست با اشاره به اینکه در طول دو سال قبل خدمات بسیار خوبی از سوی دولت در شهرستان اشکذر انجام گرفته اظهار داشت: مسائل متعددی در شهرستان وجود داشت که به حمدالله مورد توجه قرار گرفت.

وی با بیان اینکه تکمیل پروژه‌های نیمه‌ تمام یکی از اولویت‌ها و رویکردهای اصلی دولت در شهرستان اشکذر بود گفت: همانند سایر نقاط کشور در شهرستان اشکذر هم طی دو سال قبل پروژه‌های نیمه‌تمام زیادی به سرانجام رسید.

فرماندار شهرستان اشکذر به برگزاری انتخابات در یازدهم اسفند سال گذشته اشاره کرد و ادامه داد: امسال نسبت به دوره قبل مجلس، مردم اشکذر مشارکت بیشتری در انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری داشتند.

در ابتدای این دیدار نیز اهالی رسانه و فعالان فضای مجازی به بیان نظرات خود پرداختند که از آن جمله می‌توان به موضوع آلودگی هوای شهرستان به ویژه مسائل مربوط به شیشه مظروف، تکمیل طرح‌های نیمه تمام شهرستان به ویژه بیمارستان خیری حضرت زینب(س)، فعالیت میراث فرهنگی شهرستان به صورت نمایندگی، موضوع حریم و محدوده شهر مجومرد، ضعف زیرساختهای شهرستان، افزایش مهاجرت به شهرستان به ویژه اتباع بیگانه، تکمیل استخر عزآباد پس از ۴۲ سال،‌ ساماندهی جاده ترانزیتی سنتو، ساماندهی حمل و نقل عمومی و نیز ایستگاه راه آهن شهرستان، تکمیل آبرسانی به بخش خضرآباد و کذاب، تکمیل موزه مردم شناسی اشکذر و اهتمام صنایع مستقر در این شهرستان به مسئولیتهای اجتماعی‌شان اشاره کرد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.