تاریخ انتشار : دوشنبه 28 اسفند 1402 - 18:12

خبرنگار:علیرضا مهران پور/ سردبیر:علیرضا مهران پور

زائرسراها ی استان یزد اماده برای میزبانی از مهمانان نوروزی

زائرسراها ی استان یزد اماده برای میزبانی از مهمانان نوروزی
زائرسراهای استان یزد برای میزبانی از مهمانان نوروزی اماده هستند.

به گزارش رویداد ایساتیس؛حجت الاسلام رضا صادقی، در جمع خبرنگاران گفت: زائرسراهای بقاع متبرکه در استان یزد اماده خدمت رسانی به میهمانان نوروزی هستند

وی گفت: زائرسراها و فضاهای اقامتی برای اسکان مسافران نوروزی مورد استفاده قرار می گیرد ضمن اینکه شرایط اسکان موقت در امامزادگان نیز فراهم شده است.

صادقی افزود: در ایام نوروز در مجموع امامزادگان و بقاع متبرکه استان، هزار و ۵۰۰ زائرسرا وجود دارد

 

وی افزود: ۴۵ امامزاده در سطح استان در طرح آرامش بهاری شرکت کرده اند و آماده برگزاری مراسم سال تحویل هستند.

او با بیان اینکه در استان یزد ۸۲ امامزاده و بقعه متبرکه وجود دارد، افزود: در حال حاضر ظرفیت اجرای این طرح در ۴۵ امامزاده و بقعه متبرکه وجود دارد.

 

صادقی به تشریح برنامه های قابل اجرا در خیمه های معرفت در امامزادگان و بقاع متبرکه استان پرداخت و یادآور شد: خیمه های معرفت در قالب طرح آرامش بهاری در امامزادگان برپا می شود و برنامه های مختلفی از جمله مشاوره توسط مبلغان خواهر و برادر در آنها انجام می شود.

 

وی همچنین با اشاره به اهمیت و جایگاه گلزار شهدا عنوان کرد: با توجه به فرمایش رهبر معظم انقلاب در مورد گلزار شهدا، این اماکن معنوی نیز عطرافشانی و غبارروبی شده اند.

 

صادقی با اشاره به برنامه هایی که در قالب طرح آرامش بهاری در امامزادگان و بقاع متبرکه اجرا می شود، افزود: کرسی های تلاوت قرآن در سطح امامزادگان، اعزام مبلغان از حوزه های علمیه قم و یزد، جزءخوانی قرآن و محافل انس با قرآن کریم از مواردی است که در قالب این طرح اجرایی می شود.

او همچنین از برگزاری جشن ولادت امام حسن(ع)، برپایی سفره های افطاری ساده از محل موقوفاتی با همین نیت، برگزاری مراسم شب‌های قدر، اجرای قرار دوازدهم به یاد امام زمان(عج) در ۱۲ فروردین ۱۴۰۳ در امامزادگان و بقاع متبرکه استان یزد خبر داد.

 

وی همچنین از اجرای طرح آیه های زندگی توسط اداره کل تبلیغات اسلامی استان یزد در امامزادگان در ایام نوروز خبر داد و گفت: همکاری خوبی در این زمینه بین اداره کل اوقاف و امور خیریه و اداره کل تبلیغات اسلامی استان یزد وجود دارد.

صادقی همچنین از اجرای طرح «خدیجه؛ مادر امت» در امامزادگان در سالروز وفات این بانوی بزرگ اسلام خبر داد و گفت: در نیمه ماه مبارک رمضان نیز مراسم میلاد مبارک حضرت امام حسن(ع) برگزار می شود.

 

وی به تشریح پروژه های عمرانی در حوزه موقوفات استان یزد پرداخت و اظهار کرد: برخی موقوفات مثل تکیه امیرچقماق و مسجد جامع متولی مشخص ندارند اما اکنون متولی برای آن تعیین شده که تلاش ما خارج کردن این موقوفات از تولیت فعلی است و امیدواریم با همکاری مراجع قضایی بتوانیم حق و حقوق موقوفات مسجد جامع یزد را بر اساس نیت واقف احیا کنیم.

 

صادقی یادآور شد: ۸۰ پرونده شاخص حقوقی اعم از اثبات وقفیت، گرفتن حق و حقوق از مستاجران وقف، دریافت حق و حقوق وقف از دستگاه های دولتی به عنوان بزرگترین بدهکاران وقف داریم که علاوه بر آن، در مجموع ۴۰۰ پرونده قضایی در دستگاه قضایی استان مفتوح است.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان با بیان اینکه استان یزد ۴۶ هزار رقبه دارد، ادامه داد: در سال جاری بیش از ۴ هزار و ۳۰۰ رقبه دارای سند شده است که بزرگترین سند دریافت شده، موقوفه ای ۸۶ هکتاری در شهرستان مهریز بوده است که سند آن به نام مسجد جامع یزد شد.

 

وی، موقوفه ۹۰ هکتاری علی‌شاه میبد را نیز یکی از بزرگترین رقباتی برشمرد که سند آن روز گذشته صادر شده است.

 

صادقی عنوان کرد: تنها ۴۰ درصد از موقوفات استان یزد دارای سند است و ۶۰ درصد موقوفات هنوز فاقد سند هستند

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.