تاریخ انتشار : دوشنبه 28 اسفند 1402 - 10:22

خبرنگار:علیرضا مهران پور/ سردبیر:علیرضا مهران پور

نصب دستگاه پت سی تی در بیمارستان شهید صدوقی یزد

نصب دستگاه پت سی تی در بیمارستان شهید صدوقی یزد
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یزد گفت: در واپسین روزهای سال 1402، نصب اولیه ستگاه پیشرفته پت سی تی در بیمارستان شهید صدوقی انجام شد.

به گزارش رویداد ایساتیس؛دکتر سید کاظم رضوی افزود: دستگاه پت سی تی یکی از پیشرفته ترین دستگاهها جهت تشخیص و درمان سرطان در دنیا است که با اعتبار یک و نیم میلیون یورو خریداری شده و انقلابی در این زمینه محسوب می شود.

وی اظهار داشت: این دستگاه علاوه بر پت اسکن، مجهز به سی تی اسکن پیشرفته و یکی از دستارودهای جدید پزشکی-هسته ای در دنیا و کشور ایران می باشد.

دکتر رضوی تصریح کرد: با بهره برداری از این دستگاه، نیاز به مراجعه بیماران به استان های تهران و مشهد نمی باشد و بیماران با تعرفه دولتی می توانند از این خدمت نوین بهره مند شوند.

وی خاطر نشان کرد: با پیشرفت روزافزون کشور در زمینه تولید رادیو داروهای جدید توسط دانشمندان داخلی، قابلیت های بسیار زیادی را برای خدمت به مردم شاهد هستیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

ناشناس شنبه , ۱۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۰:۵۹

متاسفانه در حالیکه یزد رتبه اول سرطان کشور را دارد و باید یزد در اولویت اخنصاص تجهیزات و داروهای سرطان باشد میبینیم استانهایی مثل بوشهر و کردستان که رتبه چندان بالایی در ابتلا به سرطان ندارند دستگاه پت اسکن و دستگاههای پزشکی دیگر را زودتر از یزد دریافت و تجهیز می کنند.