تاریخ انتشار : چهارشنبه 23 اسفند 1402 - 17:04

خبرنگار:علیرضا مهران پور/ سردبیر:علیرضا مهران پور

فعالیت ۲۴ پست ثابت و سیار نوروزی هلال احمر در یزد

فعالیت ۲۴ پست ثابت و سیار نوروزی هلال احمر در یزد
در طرح نوروزی 1403، علاوه بر فعالیت 11 پایگاه ثابت و۲ پایگاه کوهستان ۱۱ پایگاه موقت نیز برای امدادرسانی به مسافران نوروزی فعالیت می‌کنند.

به گزارش رویداد ایساتیس؛ محمد عشقی، در جمع خبرنگاران با بیان اینکه کلیه عوامل مستقر در پایگاه‌های نوروزی دوره بازآموزی را گذرانده‌اند، گفت: بالغ بر ۲۸۰ نفر از امدادگران هلال‌احمر با مسائل و آموزش‌های روز آشنا شده‌اند.

وی ادامه داد: یک تیم واکنش سریع و یک تیم توانا در مرکز استان از آمادگی لازم برخوردارند و ۱۴ آمبولانس، ۸ خودروی نجات، ۱۱ خودروی عملیاتی، ۴ دستگاه موتورلانس، دو تا مینی‌بوس و یک تریلی در استان یزد برای امدادرسانی در طرح نوروزی آماده‌باش و فعال خواهند بود

عشقی افزود: طرح نوروزی از ۲۴ اسفندماه در استان یزد آغاز می‌شود و تا ۱۷ فروردین‌ماه ادامه می‌یابد.

 

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان با اشاره به طرح نوروزی ملی خدمات بشر دوستانه نوروزی یزد در حوزه جوانان هلال‌احمر با شعار «جوانان هلال، سفیران ایمنی سلامت و نشاط اجتماعی» در هشت پست ثابت و ۷ اکیپ سیار خدمات‌رسانی به مسافران را انجام می‌دهند و در این زمینه یک هزار و ۵۰۰ عضو داوطلب هلال‌احمر نیز  فعالیت دارند.

 

وی افزود: ارتقای فرهنگ ایمنی و سلامت مسافران به ویژه مراقبت از کودکان در سفر، افزایش امید و نشاط اجتماعی، رعایت ملاحظات فرهنگی مناسبت‌های ماه مبارک رمضان، استقرار فضای دوستدار کودک، استقرار پست‌های ایمنی و سلامت و استقرار اکیپ‌های سحاب، توجه به پویش «به رفت: برای بهبود رفتارهای ترافیکی، توجه به موضوعات حفظ محیط زیست، منابع طبیعی و تغییرات اقلیمی از جمله خدمات ارائه شده در طرح نوروزی یزد است.

او با بیان اینکه پست‌های هلال‌احمر و چادرگاه‌های نوروزی در در مبادی ورودی و خروجی شهرها مستقر می‌شوند، افزود: پست‌های ثابت در شهرستان‌های اردکان، میبد، اشکذر، یزد، تفت، ابرکوه، مهریز و بافق مستقر می‌شوند و اکیپ‌های سیار برای شهرستان‌های خاتم، مروست، زارچ و بهاباد در نظر گرفته شده است که در جاده‌های پرتردد به کمک اکیپ‌های ثابت هم می‌آیند.

وی با اشاره پویش «به رفت» و با بیان اینکه این پویش فعالیتی کاملا فرهنگی است، افزود: در این زمینه در ارتباط با مباحث فرهنگی توصیه‌هایی به رانندگان انجام می‌شود و رانندگان پس از توجیه شدن میثاق‌نامه‌ای در رابطه با حفاظت از کودکان، رعایت سرعت و فاصله مجاز، توقف در هنگام صحبت با تلفن همراه و استراحت در زمان خستگی و … را امضا می‌کنند و نسبت به ایمنی سرنشینان و کودکان متعهد می‌شوند.

عشقی ادامه داد: هدف از ایجاد فضای دوستدار کودک نیز این است که کودکان از فضای شادی که ایجاد شده از جمله ایستگاه نقاشی، قصه‌گویی، بازی و… استفاده کنند و در این فاصله رانندگان نیز می‌توانند استراحت داشته باشند.

 

وی ادامه داد: بحث اطلاع‌رسانی و راهنمایی در خصوص اماکن فرهنگی، سیاستی، مراکز بهداشتی،   مساجد، جایگاه سوخت و…، آموزش‌های امداد و کمک‌های اولیه، آموزش نحوه صحیح سنجش فشار خون، احیای قلبی ریوی، رسیدگی به شکستگی‌ها، سوختگی‌ها،  ارائه خدمات زیست محیطی توسط گروه‌هاس سحاب و برپایی خیمه نماز از جمله خدمات ارئه شده از سوی پست‌های هلال‌احمر خواهد بود.

 

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان یزد در ادامه افزود: امسال ۹۲ خانه هلال در سطح استان یزد تأسیس شد که مأموریت آنها در مواقع غیربحرانی آموزش در محلات و روستاها است و تجهیزاتی در اختیار این خانه‌های هلال قرار می‌گیرد تا در مواقع بحران به عنوان تیم‌های پیشران فعالیت کنند، علاوه بر آن دو خانه هلال طلاب و فرهنگیان و آموزش آنها به صورت ویژه در دستور کار قرار دارد.

وی‌ طرح ملی قرار مهربانی و تفاهم‌نامه با سازمان انتقال خون، اعزام تعدادی از جوانان هلال به حرم امام رضا(ع) و خدمت‌رسانی به زائران، اعزام ۴۳ کاروان سلامت به مناطق محروم و کمک‌های آموزشی و درمانی در این مناطق و ۲۰ مورد بازدید از خانه سالمندان را از جمله برنامه‌های انجام شده در سال جاری عنوان کرد.

عشقی گفت: ۱۱ شعبه بانک تجهیزات و امانات هلال احمر در سطح استان یزد در حال فعالیت هستند و افرادی که نیازمند این تجهیزات هستند، می‌توانند با مراجعه به این مراکز آنها را به امانت بگیرند

 

عشقی گفت: در سال جاری ۳۷۷ مورد حوادث اضطراری در استان به وقوع پیوست که یک هزار و ۸۲۳ نفر حادثه‌دیده و ۹۰ نفر مصدوم به دنبال داشت که ۵۷ نفر از مصدومان به مراکز درمانی منتقل و ۳۳ نفر در سر صحنه مداوا شدند.

 

وی ادامه داد: بیش از یک هزار و ۸۰۰ نفر از نجاتگران و امدادگران هلال‌احمر در قالب ۴۷۱ تیم عملیاتی در حوادث امسال شرکت داشتند.

 

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان یزد همچنین با اشاره به کمک‌ به مناطق و مردم سیل‌زده سیستان و بلوچستان گفت: ۵۰ نفر از جمعیت هلال احمر استان در قالب هشت تیم عملیاتی برای کمک به مردم سیل‌زده سیستان و بلوچستان اعزام شدند و چهار محموله مواد غذایی نیز با کمک خیران و همکاری گروه‌های جهادی برای مردم این منطقه ارسال شد

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.