خبرنگار:علیرضا مهران پور/ سردبیر:علیرضا مهران پور
دانشگاه یزد در دومین جشنواره ملی ثریا، به عنوان دانشگاه شایسته تقدیر انتخاب شد

به گزارش رویداد ایساتیس؛دکتر هاشم داداشپور معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و رئیس سازمان امور دانشجویان در این جشنواره که با هدف معرفی و تجلیل از کنشگران برتر در زمینه جذب دانشجویان برگزار شد گفت: یکی از برنامههای هفتم توسعه، جذب ۳۲۰ هزار دانشجوی بینالملل در یک برنامه ۵ساله است. وقتی سخن از جذب ۳۲۰ هزار دانشجوی بینالملل میکنیم؛ یعنی باید الزامات اجرایی آن را در سطح ملی که سیاستگذاری و تنظیمگری در سطح دانشگاهی است فراهم و رعایت کنیم.
وی با تاکید اینکه ما باید بتوانیم برای ایران جذابیتهای بینالمللی ایجاد کنیم گفت: صحبت از مرجعیت علمی ایران به معنی جذب دانشجویان بینالملل است، باید برای تحقق این هدف، برنامهای راهبردی تهیه کنیم تا مسیر را برای جذب دانشجویان بینالمللی بهعنوان یکی از راههای رسیدن به مرجعیت علمی هموارتر کند.
پخش تیزر دومین جشنواره ملی ثریا، ارائه هنری دانشجویان غیرایرانی، رونمایی از سرود دانشجویان غیرایرانی و تیزر نمایشگاه بینالمللی جاذبههای تحصیل در ایران که در اردیبهشتماه ۱۴۰۳ در مصلای تهران برگزار می گردد، از دیگر برنامه مراسم بود.
در مراسم اختتامیه این جشنواره از ۱۰ دانشگاه موفق در زمینه جذب دانشجوی بینالمللی با اهدای لوح سپاس و تندیس جشنواره تقدیر شد، که دانشگاه یزد یکی از آنها بود. همچنین، اداره کنسولی استان یزد (مستقر در دانشگاه یزد) نیز به دلیل ارائه خدمات کنسولی برتر به دانشجویان بینالمللی استان یزد به عنوان “شایسته تقدیر” شناخته شد و با اهدای لوح سپاس از خانم ابوطالبی تقدیر گردید.
در این مراسم دانشگاه یزد به همراه دانشگاه علوم پزشکی تهران، دانشگاه بینالمللی امام خمینی قزوین، دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، دانشگاه تهران، دانشگاه اهلبیت، دانشگاه تبریز، دانشگاه علامه طباطبایی، دانشگاه تربیتمدرس، دانشگاه شهید بهشتی به عنوان دانشگاههای سرآمد، برگزیده و شایسته تقدیر معرفی شدند.
برچسب ها :جشنواره ملی ثریا ، دانشجوی بین المللی ، دانشگاه یزد
- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰