تاریخ انتشار : جمعه 4 اسفند 1402 - 20:44

خبرنگار:علیرضا مهران پور/ سردبیر:علیرضا مهران پور

بانک های استان ها فضای سرمایه گذاری را برای صنایع فراهم کنند 

بانک های استان ها فضای سرمایه گذاری را برای صنایع فراهم کنند 
وزیر امور اقتصادی و دارایی  گفت: بانک های استانها، فضای سرمایه گذاری را برای صنایع فراهم کنند.

به گزارش رویداد ایساتیس؛سید احسان خاندوزی در نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان یزد افزود: بانک های فعال در استانها باید دارای خدمات ویژه ای باشند تا صنایع به سرمایه گذاری تمایل و رغبت بیشتری داشته باشند.

وی گفت: مطالبات صنایع و سرمایه گذاران در خصوص پرداخت تسهیلات بانکی، مطالبات مهمی است که باید به آن توجه شود.

وی بیان کرد؛ همجنین افزایش سقف اختیارات یزد و استانها در زمینه پرداخت تسهیلات بانکی از مواردی است که برای انجام آن و کمک به بخش صنعت و بخش خصوصی پیگیری و اقدام می شود.

وی به دیگر مطالبات صنایع و بخش خصوصی اشاره کرد و گفت: ابتدای سال آینده برای تحقق خواست بخش خصوصی و صنایع  استان یزد، نماینده بانک مرکزی  در این استان مستقر می شود.

خاندوزی افزود: این نهاد اقتصادی و مالی در راستای هماهنگی و انجام امور بانکی،  رفع موانع و مشکلات این بخش و تسهیل در کارها فعالیت خواهد کرد.

وی ادامه داد: همچنین برای تحقق خواست بخش خصوصی و فعالان اقتصادی و تولیدی یزد، استقرار نماینده سازمان بورس نیز جزو موارد مهمی است که پیگیری و اقدام می شود.

خاندوزی گفت: تسهیل پذیرش واحد‌های مختلف صنعتی و اقتصادی در بورس و فرابورس موضوع مهمی است و دولت نگاه ویژه به آن دارد تا از همه ظرفیت ها در بازار بورس در جهت خدمت به مردم و کشور افزایش یابد.

وزیر اقتصاد گفت: به منظور کمک به فعالان اقتصادی استان یزد ۱۰ واحد صرافی جدید برای تسهیل در انجام وظایف در استانها و شهرستان اردکان یزد راه اندازی می شود تا دسترسی ارزی راحت تر شود.

وزیر اقتصاد در خصوص معافیت های مالیاتی بخش های مختلف به خصوص جاده سازی گفت: برای معافیت مالیاتی در  این بخش باید اقدامات لازم انجام و لایحه ای اماده و تقدیم مجلس شورای اسلامی شود و امیدواریم در این زمینه اقدامات لازم صورت گیرد.

استاندار یزد نیز گفت: باید به شعبه های بانک های استان توسط بانک مرکزی اختیارات بیشتری داده شود تا در پرداخت تسهیلات، فعال تر عمل کنند.

مهران فاطمی افزود:  اگر ابن امر محقق شود مشوقی برای صاحبان صنایع خواهد بود تا حساب های بانکی خود را به یزد منتقل کنند و همچنین هر بانکی بیشتر همکاری کرد توسط دولت بیشتر حمایت شوند.

وی از رشد شاخص های رشد اقتصادی استان خبر داد و گفت این امر نتیجه تدابیر عالمانه دولت و وزارت امور اقتصادی و دارایی است.

وی گفت بی نظیرترین سرمایه گذاران و صاحبان صنایع را در استان داریم و بخش خصوصی در کنار دولت قرار دارد و در حوزه های مختلف خیرین و نیک اندیشان در کنار دولت هستند.

وی اظهار امیدواری کرد سفر دولتمردان باعث خیر و برکت برای استان باشد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.