تاریخ انتشار : دوشنبه 30 بهمن 1402 - 13:32

خبرنگار:بهناز عسکری/ سردبیر:علیرضا مهران پور

جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان فرصتی بی نظیر برای اردکانی ها 

جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان فرصتی بی نظیر برای اردکانی ها 
فرماندار اردکان گفت: برگزاری بیست و هشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان را یک فرصت بی نظیر برای شهر اردکان است.

به گزارش رویداد ایساتیس؛حسین سبزواری فرماندار اردکان اظهار داشت: برگزاری این رویداد بزرگ هنری باعث شود تا شهر اردکان با توجه به ظرفیت و توانایی های که دارد بیش از پیش به جهانیان معرفی شود.

وی تاکید کرد: جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان اردکان فرصت خوبی برای تحقق بخشی از آرمان های ما در حوزه کودک و نوجوان است.

او همچنین از همه خانواده های استان یزد بخصوص مردم شهر اردکان دعوت کرد در این رویداد حضور پررنگی داشته باشند.

فرماندار اردکان اظهار امیدواری نمود: مردم خوب اردکان قطعا زیباترین خاطره ها را برای مهمانان این روویداد بزرگ هنری رقم می زنند.

سبزواری با اشاره به اینکه شهرستان اردکان برای اولین بار میزبان جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان است و این فرصت بی‌نظیری است تا در عرصه‌های مختلف توانائی‌ها و ظرفیت‌های این یونان کوچک را به تمام جهانیان نشان بدهیم اظهار داشت: این شهرتاریخی و کهن، میزبان هنری کهن و تاریخی است و تئاتر از کهن‌ترین گونه‌های هنر در جهان است که به بهترین و سریع‌ترین روش ممکن مفاهیم خود را به مخاطب انتقال می‌دهد.

وی گفت: تئاتر کودک و نوجوان از این حیث که با لوح سپید و پاک و معصوم کودکان در ارتباط است از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و در دورانی که روح و ذهن کودکان جهان در تسخیر تکنولوژی و فضای مجازی است، این مسئولیت بر دوش همگان است تا با هر ابزاری مفاهیم اخلاقی و متعالی را به این فرشتگان زمینی انتقال بدهیم و تئاتر از مهمترین و بهترین ابزارهای لازم برای انتقال مفاهیم والای انسانی به کودکان و نوجوانان است.

فرماندار اردکان ادامه داد: از سویی دیگر جشنواره تئاتر کودک و نوجوان زمینه حضور کودکان را برای حضور در صحنه فراهم می‌کند و براساس پژوهش‌های محققان حوزه نمایش و روان‌شناسی کودکان و نوجوانان حضور در صحنه هیچ هنری چون نمایش اعتماد به نفس کودکان را تقویت نمی‌کند و تماشای هیچ هنری چون نمایش در ذهن کودکان و نوجوانان ماندگار نمی‌شود.

او اظهار داشت: برگزاری این جشنواره فرصت مغتنمی است برای تحقق بخشی از آرمان‌هایمان در حوزه کودکان و نوجوان، لذا از همه دغدغه‌مندان این حوزه در استان یزد و شهرستان اردکان دعوت می‌کنم حضوری پررنگ در برنامه‌های این جشنواره داشته باشند.

سبزواری تاکید کرد: مردمان خون‌گرم اردکان همواره میزبانان خوبی بوده‌اند و در این رویداد بین‌المللی نیز قطعاً با آغوشی گرم میزبان تمام میهمانان این جشنواره خواهند بود تا زیباترین خاطره‌ها را برای میهمانان‌شان رقم بزنند و در پایان تلاش شبانه‌روزی عزیزان مسئول، برگزارکنندگان و شرکت‌کنندگان را با کمال احترام ارج می‌نهم و به عنوان فرماندار شهر میزبان این رویداد بین‌المللی اعلام می‌نمایم اردکان برای میزبانی شایسته و به یادماندنی از فعالین عرصه کودک و نوجوان لحظه شماری می‌کند.

اعتماد نفس کودکان با برگزاری جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان بالا می رود

 

شهردار اردکان برگزاری بیست و هشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان ایران در شهر تاریخی اردکان را یک رویداد مبارکی دانست که باعث اعتماد به نفس بیشتر فرزندان ایران بخصوص اردکانی ها خواهد شد.

احمدرضا متالهی با بیان اینکه برگزاری چنین رویدادهایی در اعتماد به نفس کودکان بسیار موثر است تاکید کرد: هیچ روش آموزشی بیشتر و موثرتر از هنر نمایش در رشد و توسعه فردی کودکان و نوجوانان نقش ندارد.

شهردار اردکان افزود: برگزاری چنین جشنواره هایی در اردکان مزایای مثبت و روبه جلویی برای کودکان و خانواده های آنان دارد.

او تصریح کرد: ایجاد و ارتقاء زیر ساخت های شهرستان اردکان با برگزاری چنین رویدادهایی شکل می گیرد.

بیست و هشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان با شعار «تئاتر، تمرین ناب زندگی» و با هدف تقویت همدلی و همراهی، رشد آگاهی و اعتماد به نفس فرزندان ایران زمین از طریق نمایش، یکم اسفندماه به مدت یک هفته در شهر تاریخی اردکان برگزار می‌شود.

پیام حسین سبزواری فرماندار شهرستان اردکان به مناسبت برگزاری بیست و هشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان

هنر نمایش اعتماد به نفس کودکان و نوجوانان را تقویت می‌کند

فرماندار شهرستان اردکان در آستانه برگزاری بیست و هشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان نوشت: در دورانی که روح و ذهن کودکان جهان در تسخیر تکنولوژی و فضای مجازی است، این مسئولیت بر دوش همگان است تا با هر ابزاری مفاهیم اخلاقی و متعالی را به این فرشتگان زمینی انتقال دهد.

بیست و هشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان با شعار «تئاتر، تمرین ناب زندگی» و با هدف تقویت همدلی و همراهی، رشد آگاهی و اعتماد به نفس فرزندان ایران زمین از طریق نمایش، به دبیری امیر مشهدی عباس، اسفندماه سال ۱۴۰۲ در شهر تاریخی اردکان یزد برگزار می‌شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.