تاریخ انتشار : سه شنبه 17 بهمن 1402 - 13:32

خبرنگار:علیرضا مهران پور/ سردبیر:علیرضا مهران پور

جلسه هم اندیشی ترویج فرهنگ اهدای خون با حضور معاونین فرهنگی دانشگاه های استان یزد 

جلسه هم اندیشی ترویج فرهنگ اهدای خون با حضور معاونین فرهنگی دانشگاه های استان یزد 
جلسه هم اندیشی ترویج فرهنگ اهدای خون با حضور معاونین و کارشناسان دانشجویی و فرهنگی دانشگاه های استان به میزبانی انتقال خون برگزار شد.

به گزارش رویداد ایساتیس؛ مدیر کل انتقال خون استان با اشاره به اینکه انتقال خون یزد به لحاظ خدمت رسانی، فنی و تخصصی و علمی جزو استانهای برتر کشور است، تصریح کرد: یزد در زمینه اهدای خون در بین سه استان برتر کشور است و در زمینه اهدای خون مستمر جزو برترینهای کشور و در پوشش اهدای خون جزو استانهای نسبتاً خوب در بین دیگر استانها هستیم.

 

دکتر سیدمحمدرضا آقائی میبدی در در این جلسه از سازمان انتقال خون به عنوان یک سازمان حیاتی در جامعه یاد کرد و گفت: سازمان انتقال خون هیچ جایگزینی ندارد و تنها ارگان تامین کننده خون و فرآورده های خون سازمان انتقال خون می باشد.

 

مدیر کل انتقال خون استان با بیان این که هم اکنون هیچ بیماری در استان یزد معطل خون نمی ماند و این حاصل سالها تلاش همکاران در این اداره کل است، ابراز کرد: البته تلاش داریم با ایجاد پایگاه‌های سایر، مخصوصا در محیط های دانشگاه برای هر کسی و در هر جایی امکان اهدای خون را فراهم کنیم و در این رابطه سامانه سیار خونگیری راه اندازی شده است و ما می‌توانیم این شرایط را تسهیل‌تر کنیم.

 

دکتر آقائی یک از دغدغه های این اداره کل کاهش حضور بانوان و جوانان ذکر کرد و گفت: آمار اهدای خون جوانان تا سال ۱۳۹۸ سیر نزولی داشت ولی با برگزاری پویش های مختلف در دانشجویان و جوانان تا حدی شرایط بهتر شده است ولی انتظار داریم دانشگاه ها در این مورد یاور انتقال خون باشند و با فرهنگ سازی اهدای خون این اداره کل را یاری کنند.

 

وی در پایان به اقدامات اجتماعی و فرهنگی در راستای ترویج بیشتر اهدای خون نیز اشاره و از آن جمله به راه اندازی پویش های نذر خوشبختی، اهدای خون خانواده و مواردی از این دست اشاره کرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.