تاریخ انتشار : دوشنبه 16 بهمن 1402 - 14:17

خبرنگار:علیرضا مهران پور/ سردبیر:علیرضا مهران پور

نشست « عید انقلاب، عید انتخاب» در یزد برگزار شد

نشست « عید انقلاب، عید انتخاب» در یزد برگزار شد
نشست « عید انقلاب، عید انتخاب» با حضور ائمه جماعات و مدیران کانون های مساجد در یزد برگزار شد.

به گزارش رویداد ایساتیس؛همزمان با ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی، نشست « عید انقلاب، عید انتخاب» با حضور ائمه جماعات و مدیران کانون های مساجد در یزد برگزار شد.

 

محسن رستگاری مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان یزد با اشاره به اهمیت توجه به دهه فجر انقلاب اسلامی گفت: کانون های مساجد به عنوان یکی از ارکان مساجد بایستی در راستای تبیین اهداف انقلاب اسلامی و معرفی دستاوردهای انقلاب به نسل جوان گام بردارند.

 

وی افزود: در این ایام نیاز است که مدیران کانون ها و ائمه جماعات در راستای معرفی دستاوردهای نظام به نسل جوان برنامه های مختلفی را برنامه ریزی کنند و با نشست های بصیرتی در راستای رفع شبهات برنامه ریزی کنند.

 

رستگاری ادامه داد: امروز بهترین مکان برای فعالیت های فرهنگی مساجد هستند و اگر ما به این مکان مذهبی توجه ویژه ای داشته باشیم به خوبی می توانیم در راستای جذب جوانان و نوجوانان به مساجد گام برداریم و امروز ما معتقدیم که این انقلاب از مساجد برخواسته است و برای رفع مشکلات نیز باید به این مکان مذهبی رجوع کنیم.

 

حجت الاسلام دادآفرین رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان یزد نیز در این نشست گفت: امروز یکی از دغدغه های اصلی بایستی در راستای تبیین اهداف نظام باشد و اگر می خواهیم در مقابل دشمنان ایستادگی کنیم باید با رفع شبهات در راستای تبیین اهداف نظام و انقلاب اسلامی گام برداریم.

 

وی افزود: اگر امروز می خواهیم در مقابل هجمه های دشمنان ایستادگی کرده و مقابله کنیم باید به نسل جوان خود اهمیت داده و آنها را آگاه کنیم.

 

حجت الاسلام دادآفرین بیان کرد: مساجد بهترین پایگاه برای جذب جوانان و نوجوانان است و بایستی با کارهای جذاب فرهنگی و همچنین تبیین جایگاه نظام و انقلاب و همچنین مساجد در راستای تقویت بنیه فکری آنها قدم برداریم.

 

در ادامه این نشست نیز در خصوص عضویت در سامانه بچه های مسجد و همچنین نحوه ارائه خدمات کانون های مساجد مطالبی ارائه شد.

 

همزمان با چهل و پنجمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی؛

بیش از ۲۲۰برنامه فرهنگی در کتابخانه های عمومی سراسر استان یزد اجرا می شود

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان یزد گفت: مقارن با ایام الله دهه فجر امسال، برنامه های متنوع فرهنگی و کتابخوانی با محوریت گرامیداشت چهل و پنجمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در کتابخانه های استان یزد اجرا می شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان یزد، محمدمحسن رفیعی، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان یزد با اعلام این خبر اظهار داشت: فضاسازی محیطی و تزئین مناسبتی کتابخانه ها، دیدار با خانواده های شهدا، اجرای طرح های نورافشانی در شب ۲۲بهمن و طنین انداز شدن ندای « الله اکبر» در محوطه کتابخانه ها، شب شعر فجر، مسابقه نقاشی متری با موضوع دهه فجر، خاطره گویی انقلاب، قصه گویی انقلاب، نشست های کتابخوان با موضوع کتاب های انقلاب و دهه فجر بخشی از برنامه هایی است که در این ایام در سطح کتابخانه های استان برگزار خواهد شد.

وی بخش مهمی از برنامه های ایام الله دهه فجر را در حوزه نقد و بررسی و معرفی کتاب، رونمایی از تازه های نشر در حوزه انقلاب اسلامی، تجلیل از یادگاران دوران انقلاب دانست و خاطرنشان کرد: در این نشست ها ضمن تبیین آثار شکوهمند انقلاب اسلامی، از ظرفیت پیشکسوتان انقلابی در حوزه خاطره گویی و قصه گویی مربوط به دوران انقلاب بهره برداری خواهد شد.

محمد محسن رفیعی ادامه داد: امسال نیز با ایجاد غرفه در مسیر راهپیمایی ۲۲ بهمن، ویژه برنامه های متنوعی برای اقشار مختلف به ویژه کودکان و نوجوانان تدارک دیده شده است.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان یزد همچنین از اجرای طرح عضویت رایگان و بخشودگی جرایم دیرکرد کتاب های امانتی از ۱۲ بهمن لغایت ۲۲ بهمن ماه خبرداد و خاطرنشان کرد: در این ایام میزبان علاقمندان به عضویت در کتابخانه ها خواهیم بود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.