تاریخ انتشار : دوشنبه 16 بهمن 1402 - 8:15

خبرنگار:علیرضا مهران پور/ سردبیر:علیرضا مهران پور

کمک یکهزارو ۱۰۰ میلیارد ریال خیران یزدی به حوزه سلامت 

کمک یکهزارو ۱۰۰ میلیارد ریال خیران یزدی به حوزه سلامت 
رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی گفت:امسال ۴۷۲ خیر در یکهزارو ۱۰۰ میلیارد ریال به حوزه‌های مختلف بهداشت و درمان کمک کردند.

به گزارش رویداد ایساتیس؛

سید مهدی هاشمی در جمع خبرنگاران ضمن تقدیر از خیران استان افزود: بسیاری از طرح های حوزه بهداشت و درمان به همت خیران راه اندازی و یا در حال اجرا هستند و به همت این قشر مراکز درمانی در استان تکمیل و نهایی شدند.

وی کمک های خیران حوزه بهداشت و درمان در استان در سال گذشته را ۴۰۰ میلیارد تومان بیان و افزود: همچنین ۱۰۶ سازمان مردم نهاد حوزه سلامت استان، رتبه‌بندی و نظام‌مند شده‌اند که این سمن ها ۳۰ میلیارد تومان در زمینه هزینه معیشتی ، درمانی و حمایتی بیماران کمک کردند

هاشمی در ادامه از بهره برداری هشت طرح بهداشتی و درمانی با اعتبار ۳۴۰ میلیارد تومان تا پایان سالجاری خبر داد و گفت: این میزان اعتبار از محل منابع دولتی و خیری تامین می شود.

 

وی راه اندازی «سی سی یو» و «سی تی اسکن» بیمارستان بهاباد، اورژانس‌های دره گاهان، سورک و ده‌بالا، مرکز جامع سلامت نعیم آباد و طزرجان و طرح توسعه بیمارستان فاطمه الزهرا مهریز را از جمله این طرح ها بیان کرد

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد، ایجاد مرکز کاشت حلزون در بیمارستان شهید رهنمون با عملکرد ۲۰ عمل جراحی موفق،‌راه اندازی بخش پیوند مغز استخوان در بیمارستان‌ شهید صدوقی و نیز انجام عمل جراحی دریچه قلب بدون بخیه در بیمارستان‌های افشار و شهید صدوقی را از جمله اقدامات دانشگاه در سالجاری بیان کرد.

 

هاشمی از اضافه شدن ۸۲ تخت ویژه و ۲۰۰ تخت معمولی به تخت‌های بستری مراکز درمانی استان خبر داد و گفت: تعداد تخت های بستری استان به یکهزار و ۵۰۰ تخت افزایش یافته است.

وی ادامه داد: در سالجاری ۱۱۷ هزار و ۳۴۹ نفر در مراکز درمانی دولتی استان بستری شده، یک میلیون و ۳۰ هزار نفر هم در مطب‌های پزشکان ویزیت و ۸۳ هزار و ۳۰۰ نفر در مراکز اورژانس استان تحت درمان قرار گرفتند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یزد از راه اندازی سه مورد «ام آر ای» در شهرستانهای ابرکوه، مهریز و تفت ، راه اندازی مرکز درمان ناباروری سطح ۲ در شهرستان ابرکوه، افزایش ۲۵ دستگاه دیالیز به ظرفیت تختهای دیالیز استان و رشد قابل توجه آمارهای بستری و اعمال جراحی و راه اندازی ۱۸ واحد بهداشتی در استان هم خبر داد.

وی با اشاره به راه اندازی ۱۱ مرکز طرح نفس(نجات فرزندان سقط) در استان، گفت: خوشبختانه با اقدامات صورت گرفته تاکنون ۱۶۲ فرزند سقط در استان نجات و منجر به زایمان موفق شده است.

اواز کسب رتبه دوم استان در کشور به لحاظ اجرای طرح غربالگری سرطان روده بزرگ خبر داد و گفت: امسال بیماریابی سل در مورد ۲۳ هزار نفر اتباع خارجی در استان انجام و منجر به کشف ۶۲ بیمار و درمان رایگان آنها شد.

 

وی به اجرای پویش ملی سلامت در حوزه غربالگری پرفشاری خون و دیابت در افراد بالای ۱۸ سال شهرها و روستاها نیز اشاره و افزود: خوشبختانه ۷۷.۵ درصد مردم استان تحت پوشش این طرح قرار گرفتند.

 

هاشمی از ساخت پنج بیمارستان در استان خبر داد و گفت: این بیمارستان ها حدود ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند و هزینه مورد نیاز برای اتمام این طرح‎ها ۶۰۰ میلیارد تومان است.

 

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد نیز گفت: سالانه حدود ۴۰۰ طرح پژوهشی تصویب که از این تعداد ۳۰۰ طرح نهایی می شود.

 

امین صالحی افزود: همچنین حدود یکهزار مقاله از این طرح ها به چاپ می رسد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.