تاریخ انتشار : سه شنبه 3 بهمن 1402 - 20:02

خبرنگار:اصغر عسکری/ سردبیر:علیرضا مهران پور

پلمپ یک واحد صنفی متخلف در بافق

پلمپ یک واحد صنفی متخلف در بافق
یک واحد صنفی در شهرستان بافق که مبادرت به کشتار دام خارج از کشتارگاه و بدون رعایت ضوابط بهداشتی می کرد پلمپ شد.

به گزارش رویداد ایساتیس؛رییس اداره دامپزشکی بافق امروز درگفت وگو با خبرنگار ما گفت: واحد صنفی در پی بازرسی و نظارت های مستمر این اداره، شناسایی و با دستور قضایی شهرستان، پلمپ شد.

فرزانه سالاری افزود: با توجه به ضرورت تشدید کنترل و نظارت بهداشتی بر مراکز تولیدی و عرضه فرآورده‌های خام دامی و حفظ سلامت مصرف کنندگان ، طرح تشدید نظارت‌های بهداشتی به منظور کنترل بهداشتی انواع فرآورده‌های خام دامی در مراکز تولیدی و عرضه، رستوران‌ها و غذاخوری ‌های فعال در سطح شهرستان بافق درحال انجام است.

وی خاطر نشان کرد : در همین راستا و در پی تلاش بی‌وقفه اکیپ نظارت بر بهداشت عمومی و فرآورده‌های خام دامی علاوه بر نظارت و ابلاغ تذکرات بهداشتی به متصدیانی که ضوابط بهداشتی دامپزشکی را رعایت نمی‌کنند برابرضوابط با آن ها برخورد خواهد شد.

به گفته سالاری این واحد صنفی هم بدون رعایت ضوابط بهداشتی اقدام به کشتار دام کرده بود که پلمپ شد.

وی تصریح کرد: این واحد متخلف پس از طی مراحل قانونی و اخذ دستور قضائی با حضور نمایندگانی از دامپزشکی و پلیس اماکن، پلمپ شد.

رئیس دامپزشکی شهرستان بافق در پایان ضمن اشاره به اهمیت سلامت سفره مردم به عنوان خط قرمز دامپزشکی، از عموم مردم شهرستان درخواست کرد گوشت و فرآورده‌های خام دامی مورد نیاز خود را از مراکز تحت نظارت دامپزشکی تهیه کنند.

سالاری توصیه کرد: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی مراتب را از طریق سامانه تلفنی ۱۵۱۲ به اداره دامپزشکی شهرستان گزارش دهند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.