تاریخ انتشار : یکشنبه 1 بهمن 1402 - 10:02

خبرنگار:علیرضا مهران پور/ سردبیر:علیرضا مهران پور

کشورهای پیشرفته به کالاهای تولیدی ایران نیاز دارند/تجلیل از ۲۶ صادرکننده نمونه استان یزد

کشورهای پیشرفته به کالاهای تولیدی ایران نیاز دارند/تجلیل از ۲۶ صادرکننده نمونه استان یزد
بسیاری از کشورهای مطرح و پیشرفته دنیا از تولید قطعات ساده به دلیل جنگ اوکراین ناتوان هستند به همین دلیل نیاز به تولیدات ایران دارند.

به گزارش رویداد ایساتیس؛سید محمد موسوی معاون صنایع و ماشین‌آلات وزیر صمت در آئین تجلیل از صادرکنندگان برتر استان یزد گفت: امروز اتفاق بزرگی و بسیار مثبتی در زمینه جهاد ارز آوری انجام شده است که به‌واسطه تلاش شبانه‌روزی صادرکنندگان است.

وی ادامه داد: در حال حاضر بسیاری از نیازهای کشور به‌واسطه تلاش و کوشش صادرکنندگان ایران برطرف شده است ودولت سیزدهم ریل‌گذاری خوبی در زمینه صادرات انجام داده است

معاون صنایع و ماشین‌آلات وزیر صمت با تأکید بر اینکه هنگام سفر به استان‌ها اکثر آنها درخواست راه‌اندازی خط تولید خودرو و ماشین‌آلات و… دارند و این در حالی است که استان‌ها و مناطق جغرافیایی مختلف کشور باید مزیت‌های رقابتی بوم جغرافیایی خود را شناسایی کنندگفت: در مرحله بعد باید تمام امکانات خود را در اختیار این شرکت‌ها قرار دهیم و وزارت صنعت و معدن نیز هر نیازی که استان داشته باشد در این مسیر برطرف می‌کند.

 

معاون ارتقای کسب‌ و کارهای بین‌المللی سازمان توسعه تجارت نیزبا اشاره به افزایش تعداد رایزن‌های ایران در کشورهای مختلف گفت: ۲۰ ریزان فعال اقتصادی در خارج از کشور مستقر هستند که در تلاش هستیم این تعداد به ۳۰ نفر برسد.

سیدمحمد صادق قنادزاده” افزود: سازمان توسعه تجارت، مسوول رایزنی بازرگانی ایران در خارج از کشور است و رایزنان هم سفیران تجاری و بازرگانی ایران در کشورها هستند و در توسعه تجارت کشور نقش مهمی دارند.

وی از فعالیت ۵۰ مرکز تجاری ایران در جهان خبر داد و افزود: این مراکز در حوزه ترویج مبادلات نقش موثری دارند که با مشارکت بخش خصوصی راه اندازی شدند.

قنادزاده با بیان اینکه توافق‌نامه های تجارت آزاد ظرفیت های خوبی برای توسعه مناسبات تجاری برای کشورها به همراه دارد، به نخستین توافق‌نامه تجارت آزاد ایران با اوراسیا و نقش آن در توسعه اقتصاد کشور اشاره کرد و افزود: استفاده از ظرفیت توسعه توافقنامه‌های تجارت آزاد شروع شده است و می تواند گامی برای مزیت های رقابتی در حوزه های قیمت و تسهیل ورود به بازارهای رقابتی باشد.

 

وی تصریح کرد: سازمان توسعه تجارت ۱۰ موافقتنامه تجاری دیگر در دست اقدام دارد و با کشورهایی که اقتصاد مکمل و بازار هدف هستند در حال رایزنی است.

 

وی اضافه کرد: سازمان توسعه تجارت به عنوان دستگاه دیپلماسی تجاری کشور بیشترین تعامل را با بخش خصوصی دارد و تلاش می کنیم مشکلات این بخش مرتفع شود.

 

معاون ارتقای کسب‌وکارهای بین‌المللی سازمان توسعه تجارت گفت: درسال گذشته در بیش از ۱۵۰ رویداد نمایشگاهی بین المللی شرکت کردیم و مجوز ۱۵۶ برگزاری رویداد نمایشگاه در دنیا صادر شده است.

 

وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران «ایران اکسپو» با هدف کشف و ایجاد بازارهای جدید صادراتی، ارتقا و توسعه بازارهای موجود در اردیبهشت ماه امسال افزود: این بزرگ‌ترین رویداد صادراتی کشور بود و در این نمایشگاه یکهزار تاجر و بازرگان خارجی از ۷۰ کشور مشارکت کرده بودند.

او افزود: در برنامه داریم اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ هم نمایشگاه یاد شده با حضور بیش از سه هزار تاجر و بازرگان خارجی برپا شود

 

مهران فاطمی، استاندار یزد نیزبا اشاره به حمایت‌های دولت از تولیدکنندگان و صادرکنندگان گفت: هیچ جدایی بین دولت و بخش خصوصی وجود نداشته و نخواهد داشت.

وی افزود: در سطح استان و در شورای گفت و گوی دولت هرگونه کمکی که تولیدکنندگان استان نیاز داشته باشند از آنها حمایت خواهیم کرد.

 

فاطمی گفت: امیدواریم واحدهای صنعتی استان همچون گذشته در زمینه صادرات خوش بدرخشند و در زمینه تولید پیش از بیش گام بردارند

رئیس سازمان صمت استان یزد هم گفت: در سال‌جاری افزون بر یک میلیارد و ۷۹ میلیون کالا از استان صادر شده است.

صادقیان با بیان اینکه سه هزار و ۳۷۰ پروانه بهره‌برداری در بخش صنعت در استان صادر شده است گفت: ۱۰۷ هزار نفر در این حوزه اشتغال دارند.

 

وی تعداد پروانه های صادر شده استان در بخش معدن را ۷۷۵ واحد اعلام و اظهار کرد: ۱۵ هزار نفر هم در این بخش فرصت شغلی ایجاد شده است

در پایان مراسم از ۲۵ صادرکننده نمونه استان یزد تجلیل شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.