تاریخ انتشار : شنبه 30 دی 1402 - 17:25

خبرنگار:علیرضا مهران پور/ سردبیر:علیرضا مهران پور

مانور آموزشی منطقه مرکز و جنوب وزارت نیرو در یزد برگزار می شود

مانور آموزشی منطقه مرکز و جنوب وزارت نیرو در یزد برگزار می شود
مانور منطقه مرکز و جنوب وزارت نیرو در یزد با مشارکت شرکتهای حوزه آب و برق پنج استان کشور در هفته جاری خبر داد.

به گزارش رویداد ایساتیس؛ابوالفضل اسدی، رییس شورای انسجام بخشی مدیران صنعت آب و برق استان یزد در جمع خبرنگاران در نشستی که با حضورمدیران عامل صنعت آب و برق استان یزد گفت: این مانورچهارم بهمن‌ماه در منطقه مرکز و جنوب کشور به میزبانی یزد برگزار می‌شود.

وی با بیان این که، این مانور که قبلاً در پنج منطقه از کشورمان برگزار شده

است، افزود: در این مانور، یزد به عنوان استان یاری‌جو و استان‌های اصفهان، چهارمحال و بختیاری، بوشهر و کهگلویه و بویراحمد و فارس به عنوان شرکتهای یاری‎رسان شرکت خواهند داشت.

مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای یزد عنوان کرد: منطقه چرخاب در شهرستان اشکذر و دانشگاه ازاد، برای برگزاری این مانور در نظر گرفته شده ولی برای هماهنگی بیشتر برای این مانور نیز دو هفته قبل، مانور تمرینی با حضور نماینده وزارت نیرو در استان برگزار شد

رییس برگزاری این مانور یکی از مهمترین موضوعات در رابطه با برگزاری آن را تدوین سناریوی مانور خواند و گفت: مهمترین رویکرد در رابطه با سناریوی این مانور، کارکرد صحیح آن است تا بتواند مشکلی را از پیش روی این صنعت در کشورمان بردارد.

اویکی از مهمترین موضوعات در رابطه با برگزاری آن را تدوین سناریوی مانور خواند و گفت: مهمترین رویکرد در رابطه با سناریوی این مانور، کارکرد صحیح آن است تا بتواند مشکلی را از پیش روی این صنعت در کشورمان بردارد.

 

محمد فراتی» سخنگوی این مانور نیز گفت: شش مانور بزرگ با تقسیم بندی ۳۱ استان که در حوزه توزیع برق کشور به ۳۹ مورد افزایش می‌یابد، تعریف و به فراخور هر منطقه با محوریت یکی از پدیده‌های شایع و آسیب‌زا به این صنعت برگزار شده که یزد میزبان آخرین این مانورهاست

 

وی افزود: در استان یزد با بررسی‌های انجام شده مخاطرات مختلفی بررسی شده و با توجه به دو سیل سال گذشته در این استان، مخاطره سیل به عنوان محور اساسی مطرح و برای آن برنامه‌ریزی شده است.

اسدی برنامه‌ریزی برای مخاطره ساعقه در نیروگاه‌ها را از دیگر محورهای برنامه‌ریزی برای این مانور استانی و ملی دانست و بیان کرد: مهمترین اقدام در این خصوص تدوین سناریو بود که سعی شده کارکردی واقعی داشته باشد

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.