تاریخ انتشار : دوشنبه 25 دی 1402 - 10:33

خبرنگار:علیرضا مهران پور/ سردبیر:علیرضا مهران پور

انتخابات در تمام شعب استان آنلاین است

انتخابات در تمام شعب استان آنلاین است
دبیر ستاد انتخابات استان یزد گفت برگزاری انتخابات در تمام شعب استان به صورت آنلاین و برخط انجام می شود.

به گزارش رویداد ایساتیس؛سعید رستگاری در جمع خبرنگاران با بیان این مطلب افزود: داشتن شناسنامه در قانون جدید انتخابات از الزامات اخذ رای نیست و هموطنان می‎توانند با هرگونه مدرک هویتی در انتخابات مشارکت کنند

وی با تاکید بر این که انتخابات یازدهم اسفندماه در استان به صورت آنلاین و برخط در تمام شعب اخذ رای برگزار می‎شود، افزود: در مجموع استان ۸۵۳ شعبه اخذ رای شامل ۶۲۶ شعبه اخذ رای شهری و ۲۲۷ شعبه اخذ رای روستایی هستند که از مجموع آنها تعداد ۶۷۰ شعبه اخذ به صورت ثابت و ۱۸۰ شعبه نیز به صورت سیار فعالیت خواهند داشت. همچنین هفت شعبه متعلق به اقلیتهای زرتشتی در چهار شهرستان یزد تدارک دیده شده است.

به گفته دبیر ستاد انتخابات استان، ۱۴ هزار نفر در کل استان اعم از عوامل اجرایی، نظارتی، امنیتی و غیره وظیفه برگزاری انتخابات در ۲۵ حوزه انتخابیه اصلی و فرعی استان را برعهده دارند.

وی عنوان کرد: بازه زمانی تبلیغات نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی از سوم تا نهم اسفندماه است و در مورد انتخابات شورای خبرگان رهبری نیز دو هفته قبل از انتخابات برای تبلیغات داوطلبان منظور شده است و با تبیلغات پیش از موعد و تخلفات انتخاباتی از طریق ستاد پیشگیری از تخلفات انتخاباتی در استان برخورد می‌شود.

رستگاری گفت: آمار واجدین شرایط و رای اولی‌ها تقریباً حدود دو هفته قبل از انتخابات توسط وزیر کشور به استانداران اعلام می‌شود و آمارهای اعلامی در مورد رای اولی‌ها از سوی دستگاه‌های به غیر از ثبت احوال مانند آموزش و پرورش تقریبی است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.