تاریخ انتشار : چهارشنبه 13 دی 1402 - 12:02

خبرنگار:علیرضا مهران پور/ سردبیر:علیرضا مهران پور

استان یزد تحت پوشش طرح جهش تولید در دیمزارها 

استان یزد تحت پوشش طرح جهش تولید در دیمزارها 
معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی گفت: ۷هزار هکتار از اراضی قابل کشت در مناطقی با بارندگی بالای ۲۵۰ میلی متر به دیمزار های کشور اضافه شد.

به گزارش رویداد ایساتیس؛عباس حاجی حسینی با اشاره به اقلیم خشک و کویری استان یزد، اظهار کرد: با پیگیری های به عمل آمده در معاونت زراعت وزارت جهادکشاورزی ،یزد برای اولین بار جز استان های دیمزار کشور معرفی شد.

 

وی افزود: این موقعیت برای بهره وری بهینه از سطح زیرکشت استان و تولید محصولات استراتژیک فرصت طلایی را به وجود آورده است.

 

به گفته این مقام مسئول و با توجه به برنامه ریزی های صورت گرفته در این طرح گونه های مساعد زراعی، گیاهان مقاوم به خشکی با عنایت به ذخایر ژنتیکی استان و گیاهان دارویی مانند آنغوزه، زیره سیاه و سبز، کاپاریس، کاکتوس آپونتیا کشت میشود.

 

لازم به ذکر است انواع گیاهان علوفه ای نظیر خارشتر و اسپرس همچنین دانه های روغنی مانند گلرنگ و کاملینا نیز در دیمزارهای استان کشت خواهد شد.

 

حاج حسینی خاطر نشان کرد: در شهرستان های خاتم، مهریز، تفت، بهاباد و مروست بالغ بر ۷ هزار هکتار از اراضی قابل کشت با بارندگی بالای ۲۵۰ میلی متر در راستای تحقق اهداف وزارت جهاد کشاورزی به موازات کاهش وابستگی و امنیت غذایی کشور با مشارکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در حال برنامه ریزی و اجرا در طرح جهش تولید در دیمزارها است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.