تاریخ انتشار : دوشنبه 4 دی 1402 - 11:39

خبرنگار:علیرضا مهران پور/سردبیر:علیرضا مهران پور

پیشگیری از تلفات بالای طیور با اجرای واکسیناسیون نیوکاسل

پیشگیری از تلفات بالای طیور با اجرای واکسیناسیون نیوکاسل
نیوکاسل یک بیماری ویروسی مسری طیور است که با رعایت بهداشت و ایجاد امنیت زیستی با واکسیناسیون می توان از شیوع آن جلوگیری کرد.

به گزارش رویداد ایساتیس؛ دکتر طاهره عظیم پور رئیس اداره دامپزشکی اردکان از اجرای طرح واکسیناسیون طیور بومی بر علیه بیماری نیوکاسل در طیور شهرستان خبر داد.

وی تصریح کرد: در این طرح  ۷۹۰۰ قطعه پرنده با واکسن نیوکاسل آشامیدنی مقاوم به گرما مورد واکسیناسیون رایگان قرار گرفتند.

عظیم پور افزود: در اجرای این طرح در سطح شهرستان ، اطلاع رسانی گسترده در فضاهای مجازی انجام شد و روز معینی جهت تهیه و توزیع واکسن اعلام مشخص شده است که همکاران دامپزشکی شهرستان، با آماده سازی و تحویل واکسن به شهروندانی که دارای طیور خانگی میباشند درجهت پوشش حداکثری واکسیناسیون این بیماری اقدام  نموده است.

وی اضافه کرد: بیماری نیوکاسل دارای تلفات بالا بوده و در صورت شیوع آن در طیور بومی احتمال انتقال آن به واحدهای صنعتی خیلی زیاد است، به نحوی که حتی از طریق تردد افراد با لباس و کفش آلوده هم بیماری منتقل می‌شود.

وی متذکر شد: بیماری نیوکاسل خود را با علائم: تنگی نفس، سرفه، بی اشتهایی، افتادن بال‌ها و فلجی، به دور خود چرخیدن، لرزش، تورم چشم و گلو، اسهال آبکی و سبز، و ناهنجاری و کاهش تخم گذاری نشان می دهد و فوق العاده واگیردار می باشد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.