تاریخ انتشار : جمعه 1 دی 1402 - 21:29

خبرنگار:علیرضا مهران پور/سردبیر:علیرضا مهران پور

بورسیه شغلی دانشجویان راهکاری برای جبران کمبود نیروی معادن است

بورسیه شغلی دانشجویان راهکاری برای جبران کمبود نیروی معادن است
استاندار یزد گفت: بورسیه شغلی راهکاری مناسب برای کمبود نیروی متخصص در هر بخش بویژه صنایع معدنی محسوب می شود.

به گزارش رویداد ایساتیس؛دکتر مهران فاطمی در حاشیه نمایشگاه تخصصی معدن، صنایع معدنی، ماشین‌آلات و تجهیزات وابسته به این صنعت گفت: بورسیه متعلق به بخش خصوصی هست یعنی صرفا برای صنایع معدنی نیست و برای خود معادن هم هست یعنی یک مجموعه معدن معتبر ، تعدادی نیروی متخصص لازم دارد که می تواند از این طریق تأمین کند.

وی افزود : بخش خصوصی طبق مکانیزم بورسیه شغلی ، با هماهنگی دانشگاه یزد و دفتر نخبگان می تواند هر تعداد نیروی فارغ التحصیل مورد نیازش را پیگیری کرده سهمیه بگیرد و جذب کند.

استاندار یزد با تقدیر از تمامی تشکل‌های بخش خصوصی و دستگاه‌های اجرایی استان برای تلاش در جهت ملی شدن طرح بورسیه تحصیلی صنعتی و معدنی گفت : این مهم با همکاری صمیمانه دفتر نخبگان، دانشگاه یزد و تشکل‌های بخش خصوصی استان ممکن شد.

فاطمی درباره حمایت از این طرح هم با اشاره وظایف و تعهدات دانشجو ، بخش خصوصی و دانشگاه تصریح کرد: در این طرح ، برخورداری دانشجویان این از کمک هزینه های تحصیلی و بیمه کامل دیده شده و دانشجویان پسر نیز پس از چهار سال تحصیل ، دوران سربازی خود را به عنوان «سرباز فناور» در همان واحد تولیدی طی خواهند کرد و تعهدی را به مجموعه برای ادامه کار خواهند داد.

وی یادآور شد: در واقع فرد بورسیه شده بعد از دوران سربازی هم با توجه به تعهدش بعضا تا دو برابر مدت تحصیل و یا معادل مدت تحصیل باید در مجموعه خدمت کنند و بععد از آن برای ماندن و یا رفتن مختار خواهند بود.

رئیس شورای برنامه استان یزد ادامه داد : بنابر این بحث آموزش فنی و مهارت ، بحث بیمه و حقوق بر عهده بخش خصوصی و معدن است و از آن طرف بحث آموزش هم بر عهده دانشگاه خواهد بود.

به گفته فاطمی ، برخورداری دانشجویان متاهل از امکانات رایگان خوابگاه متاهلی تا ۳ سال و پرداخت تسهیلات قرض الحسنه ۲۰ میلیون تومانی از جمله مزایای دیگر این طرح هستند.

 

نمایشگاه تخصصی معدن، صنایع معدنی، ماشین‌آلات و تجهیزات وابسته به این صنعت از ۲۸ آذرماه به مدت چهار روز از ساعت ۱۶ تا ۲۱ در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی استان پذیرای عموم بازدید کنندگان است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.