تاریخ انتشار : پنجشنبه 30 آذر 1402 - 10:05

خبرنگار:علیرضا مهران پور/سردبیر:علیرضا مهران پور

نیازمند سرمایه گذاری برای بومی سازی ماشین آلات معدنی هستیم

نیازمند سرمایه گذاری برای بومی سازی ماشین آلات معدنی هستیم
در صورت جذب سرمایه و سرمایه گذاری بخش های مختلف، خیلی از ماشین آلات مورد نیاز معدنی را بومی سازی می کنیم. 

به گزارش رویداد ایساتیس؛عارف غفاریان مدیرعامل شرکت یدک صنعت خلیج فارس در حاشیه هشتمین معدن، صنایع معدنی ماشین آلات و تجهیزات وابسته استان یزد اظهار داشت: مجموع خطوط انتقال مواد که فعالیت ما از ۱۶ سال پیش در بندعباس آغاز شده و ۵ سال است که در استان یزد فعالیت داریم.

 

وی افزود: بیشتر فعالیت ما در حوزه معادن و در جنوب شرق ایران، بندرعباس، هرمزگان و یزد و در بخش معادن صنایع مس، شن و ماسه و همچنین کاشی و سرامیک است با این حال در حوزه بین المللی هم در کشور عمان و عراق ارتباطی گرفته ایم و همین امشب بازدیدکننده از عراق داشتیم.

 

مدیرعامل یدک صنعت خلیج فارس با اشارهبه ظرفیت های بسیار بالای افغانستان در بخش معدن هم گفت: این کشور هم ظرفیت فوق العاده ای دارد که می توان از آنها استفاده کرد ولی مباحث خاصی برای سرمایه گذاری در آن وجود دارد و مانع ما می شود.

 

غفاریان که سالها در استانها جنوب کشور فعالیت و کارآفرینی کرده است، اظهار داشت: با توجه به اینکه دو استان یزد و کرمان پیشرفت های خوبی در حوزه معدن و ماشین آلات مرتبط داشته اند و از یک طرف اوضاع کمی و کیفی آنها خوب است و از طرف دیگر نزدیکی دو استان موجب شده فعالیتهایی در کرمان هم داشته باشیم.

 

این کارآفرین و سرمایه گذار بخش خصوصی با اشاره به برخی خلأهای موجود در مسیر پیشرفت تصریح کرد: به عنوان نمونه در بحث توری های دانه بندی معدنی و علیرغم اینکه مراحل مختلف استخراج ، فراوری و مواد اولیه این وسیله را در داخل استان داریم ولی به دلیل عدم وجود سرمایه گذار، تولید کننده ای در این بخش ها نداریم و این یک خلاء است.

 

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه برخی فعالیتها سرمایه بر است و برای برخی سرمایه گذاران توجیه پذیر نیست شاید خانه معدن به لحاظ تخصصی محور بودن فعالیتها و حضور افراد صاحب نظر، به عنوان واسطه بتواند به تقویت ماشین آلات معدنی کمک کند.

 

وی در ادامه یکی از مشکلات اساسی استان یزد را کمبود نیروی کار ساده و ماهر عنوان کرد و گفت: این مشکل موجب شده تا استان یزد برای تامین است نیروی انسانی مورد نیاز معادن و صنایع مرتبط به یک استان مهاجرپذیر تبدیل شود که خود این امر نیز آسیبهایی به دنبال دارد.

 

مجموعه یدک صنعت خلیج فارس فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ با هدف تهیه، تولید و توزیع قطعات، دستگاه ها و لوازم مصرفی معادن و کارخانه ها و شرکت ها آغاز کرده و تمرکز  این شرکت بیشتر بر روی محصولات صنعتی بوده است اما محصولات اصلی شرکت یدک صنعت خلیج فارس نوار نقاله، رولیک و توری سرندی است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.