تاریخ انتشار : چهارشنبه 29 آذر 1402 - 11:03

خبرنگار:علیرضا مهران پور/سردبیر:علیرضا مهران پور

۲۵ قصه در دومین روز از جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در یزد اجرا شد

۲۵ قصه در دومین روز از جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در یزد اجرا شد
دردومین روز از اجرای قصه‌های راه یافته به بخش رقابتی جشنواره، ۲۵ اثر توسط قصه گویانی از سراسر کشور و خارج از کشور اجرا شد.

به گزارش رویداد ایساتیس؛«کیسه روباه» از کرمانشاه، «سه جوانمرد» از خراسان رضوی، «چقل ووس» از لرستان، «امانتی یک پوتین» از فارس، «سگی که قار قار می کرد» از زنجان، «خبر برفت» از یزد، «میرزا بد نباشه» از بوشهر، «علیمردان خان» از گلستان و «دفیلوپشه» از آذربایجان غربی توسط ۹ قصه گو در اولین بخش اجراها، اجرا شد.

در بخش دوم اجراهای امروز نیز قصه‌های «به دنبال شانس» از کشور کنیا، «طوطی و بقال» از استان البرز، «سی‌ام» از آذربایجان شرقی و «ورد اصلی» از خراسان رضوی توسط چهار قصه گو اجرا شد.

در بخش سوم نیز قصه‌های «کوزه ترک خورده» از کشور انگلیس، «قصه غزه» از استان قم، «خال گردن» از استان گلستان، «شهر دیوانگان» از استان یزد، «ختن» از استان بوشهر، «هدیه گرانبها» از استان گلستان و «تکم وشاختاننه» از استان اردبیل توسط هفت قصه گو اجرا شد.

«فتح خندق» از استان اصفهان، «نبرد رستم با کلاهدوز و پنجه تاب» از استان بوشهر، «نام‌آور» از استان کرمان، «بیژن و منیژه» از استان همدان و «غلام عشق» از استان مرکزی در چهارمین بخش اجرای امروز روایت شد.

گفتنی است؛ بیست و پنجمین جشنواره بین المللی قصه گویی از ۲۷ تا ۳۰ آذرماه به میزبانی یزد در حال برگزاری است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.