تاریخ انتشار : سه شنبه 28 آذر 1402 - 20:57

خبرنگار:علیرضا مهران پور/سردبیر:علیرضا مهران پور

شرکت ۲۲۵ هزار یزدی در پویش ملی سلامت 

شرکت ۲۲۵ هزار یزدی در پویش ملی سلامت 
رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد گفت: تاکنون ۲۲۵ هزارو ۵۰۲ نفر در قالب پویش ملی سلامت شرکت کردند.

به گزارش رویداد ایساتیس؛سید مهدی هاشمی باجگانی در جمع خبرنگاران افزود: با بیان این که ایت طرح از ۲۰ آبان در استان آغاز و تا ۱۵ دی ادامه دارد افزود: تمام افراد ۱۸ سال به بالا و زنان باردار در تمامی گروههای سنی از لحاظ فشار خون و دیابت بررسی می شوند و آموزش های خود مراقبتی را دریافت می کنند.

وی بر لزوم پوشش ۱۰۰ درصدی این پویش در مناطق روستایی و ۷۰ درصدی آن در مناطق شهری تاکید و افزود: در این طرح پوشش ۸۰۰ هزار نفر افراد بالای ۱۸ سال در استان به لحاظ غربالگری فشار خون و دیابت مدنظر است.

او گفت: از ۲۲۵ هزار و ۵۰۲ نفری که در غربالگری سلامت شرکت کردند ۳۷ هزار و ۸۵۰ نفر دارای سابقه فشار بالا و چهار هزار و ۶۰۰ نفر مشکوک به پرفشاری بودند.

وی تصریح کرد: همچنین ۲۵ هزار و ۴۱۷ نفر دارای سابقه دیابت، ۱۸ هزار نفر در مرحله پیش دیابت و ۲۶۰ هزار نفر هم مشکوک به دیابت شناسایی شدند که پس از بررسی‌ها و آزمایشات نتایج نهایی مشخص خواهد شد

هاشمی در ادامه تکمیل زیر ساخت های درمانی را یکی از برنامه‌های مدنظر سند تحولی «یزدنوین» بیان کرد و گفت: ۹ بیمارستان نیمه تمام در استان در حال ساخت است .

وی به تکمیل و راه‌اندازی چند مرکز جامع سلامت در شهرستانهای مختلف در حوزه بهداشت اشاره و اضافه کرد: نظر به این که مطالبه یک سوم دانشجویان علوم پزشکی یزد در رابطه با خوابگاه است تاکنون دو خوابگاه به این مجموعه اضافه شده و با اختصاص ۱۰ میلیارد تومان طی یک سال گذشته امکانات داخلی خوابگاه‌ها نیز به روزرسانی شده است

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد از تکمیل و افتتاح تمام طرحهای بیمارستانی نیمه تمام دانشگاه حداکثر تا سال آینده خبر داد و گفت: امیدواریم طرح ساخت پژوهشکده ناباروری استان نیز با تامین اعتبار از طریق قانون مولدسازی، سرعت بگیرد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد نیزگفت: امسال یک میلیون و ۱۴۷ هزار و ۷۴۱ نفر در اورژانس یزد پذیرش شدند به طوری که تنها در اورژانس بیمارستان‌های رهنمون و شهید صدوقی روزانه ۳۵۰ تا ۴۰۰ نفر پذیرش می‌شوند.

“سیدکاظم رضوی ” افزود: آبان ماه گذشته هفت هزار ماموریت توسط اورژانس استان انجام شده که منجر به ارائه خدمت به ۶ هزار و ۸۰۰ مصدوم شده است و علاوه بر این نیز هفت ماموریت امداد هوایی نیز در ماه گذشته صورت گرفته است.

معان درمان استان از بستری ۷۸ هزار نفر و نیز ۹۶ هزار مورد جراحی در مراکز درمانی استان درسالجاری خبر داد و گفت: طی این مدت تنها سه کلینیک بزرگ شهر یزد بیش از ۲۴۰ هزار نفر را پذیرش کرده است.

رضوی با بیان این که آزمایشگاه مرکزی یزد در این مدت حدود ۱۰ هزار نفر را پذیرش کرده است افزود: این آزمایشگاه روزانه ۸۰۰ نفر را پذیرش و براساس آمارها هر روز ۱۳ هزار آزمایش را با نرخ دولتی انجام می‌دهد.معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یزد با بیان این که استان یزد طی سه سال گذشته رتبه اول اهدای عضو کشور را به خود اختصاص داده است، تصریح کرد: استان یزد تنها استانی در کشور است که از این حیث با شاخص‌های بین المللی همخوانی دارد و در سدالجاری ۳۹ مورد اهدای عضو در استان ثبت شده است.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد نیزبا بیان این‌که در حال حاضر هیچ کمبود دارویی در استان نداریم، گفت: افزایش سرانه دارویی استان یزد به تایید وزارت بهداشت و در نهایت وزارت کشور نیاز دارد

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی یزد بیان کرد: با توجه به آمار قابل توجه بیماران غیربومی در یزد وزارت بهداشت و درمان باید حمایت‌های تجهیزاتی و دارویی خود از علوم پزشکی شهید صدوقی یزد را متناسب با خدمات این دانشگاه انجام دهد

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.