تاریخ انتشار : جمعه 17 آذر 1402 - 8:33

خبرنگار:علیرضا مهران پور/سردبیر:علیرضا مهران پور

پیشتازی استان یزد در حوزه شرکت‌های دانش بنیان

پیشتازی استان یزد در حوزه شرکت‌های دانش بنیان
توسعه شرکت‌های دانش بنیان در کشور ۲۴ درصد و در یزد ۳۰ درصد است و بیشترین تسهیلات شرکت‌های دانش بنیان خلاق و نوآور در این دولت و در یزد بوده است.

به گزارش رویداد ایساتیس؛دکتر مهران فاطمی استاندار یزد در گردهمایی روز دانشجو که با حضور مسئولان استان و دانشگاه و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی یزد برگزار شد، شور و هیجان دانشجویی را نسبت به سال‌های قبل کمتر ولی عمیق‌تر دانست و اذعان کرد: دانشگاه مرکز تربیت قوه عاقله کشور است، انتظار می‌رود که دانشجویان به مسائل کلان کشور بپردازند.

 

دکتر فاطمی دانشگاهیان را آرمان‌گرا عدالت خواه و مطالبه‌گر دانست و اذعان کرد: آرمان گرایی باید واقع بینانه و واقع گرانه باشد. آرمان گرایی صفر خطای محاسباتی را در بر دارد و همه مطالبات و عدالت خواهی ها باید در راستای امید به آینده کشور باشد.

 

استاندار استان یزد ظرفیت‌های موجود در استان را فراوان برشمرد و گفت: هیچ محدودیتی برای استفاده از دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی از خدمات دولتی وجود ندارد و از اعلام آمادگی استانداری برای عقد تفاهم نامه بین دانشگاه‌های دولتی، علوم پزشکی شهید صدوقی و دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد.

 

وی فعالیت های فناورانه و پژوهش گرانه را نیاز کشور برشمرد و تبیین کرد: هر فعالیتی که در آن جنبه اقتصادی دیده نشود، دوام نخواهد داشت، برای مثال; انجمن رباتیک و بتن دانشگاه نباید به آوردن مقام اکتفا کند بلکه باید نیاز صنعت را بررسی و راه حل ارائه دهند، در این صورت است که صنعت خود را حامی و پشتیبان شرکت‌های فناور و دانش بنیان قلمداد خواهد کرد.

 

بالاترین مقام دولتی استان و استاندار برتر کشوری، مناطق کمتر توسعه یافته در استان را فاقدپزشک برشمرد و اظهار کرد: با وجود افزایش ظرفیت پزشکی، در خدمات دهی به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی خیریه در شهرستان‌های دور از مرکز استان با کمبود کادر درمان مواجه ایم.

 

دکتر مهران فاطمی سند یزد نوین در دولت سیزدهم را بر اساس آمایش سرزمینی خواند وابراز کرد: این اولین سند راهبردی بعد از ۴۰ سال است و با نظر دانشگاهیان و نخبگان استانی تهیه و در این سند توجه ویژه به بهره‌وری شرکت‌های دانش بنیان و کم کردن آلوده کننده‌ها و کارخانجات با مصارف آب بالا شده است.

 

دکتر فاطمی وضعیت نابسامان اتباع در استان را ناشی از عدم وجود برنامه‌ریزی مشخص در چهار دهه گذشته ذکر کرد و گفت: ۱۵۵ هزار نفر اتباع در استان است که ۱۳۴ هزار نفر آنان مجازند بنابراین ۲۱ هزار نفر تبعه غیر مجاز در استان وجود دارد که با برنامه ریزی وزارت کشور مقرر گردید در مدت ۴ماه به کشورشان بازگردند.

 

وی ادامه داد: عملکرد استان‌های دیگر در خروج اتباع غیر مجاز در استان های دیگر ۳۰ تا ۳۵ درصد بوده که استان یزد عملکرد ۱۰۰ صدرصدی را در کارنامه خود دارد.

 

استاندار یزد، انتخابات مجلس ۱۴۰۲ را مهم‌ترین مسئله سیاسی کشور دانست و گفت: مجلس در راس امور است و از دانشگاه انتظار می‌رود که انتخابات را دغدغه اصلی خود دانسته و مطالبه‌گر در این زمینه باشد.

 

دکتر محمدرضا دهقانی اشکذری، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی یزد جوانان دانشجو را مطالبه‌گر با انگیزه و امیدوار دانست و اظهار امیدواری کرد کمالگرایی آنان با ظرفیت‌های موجود یک مدل عملیاتی برای آینده ای روشن شود.

 

حجت الاسلام حسن زارع، مسئول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد استان یزد دوری از حذف کردن گرچه ها در تشکلات و جذب حداکثری را در گسترش جبهه انقلاب موثر برشمرد و گفت: سعه صدر لازمه فائق آمدن بر تفرقه است و نباید به اختلافات دامن زد.

 

حجت الاسلام زارع توسعه اردوهای جهادی توجه به سبک ایرانی و اسلامی در سیره و عمل تبیین آگاهانه و قانع کننده توجه به پیشرفت‌های کشور حرکت امیدوارانه برای آینده روشن توجه به مسئله حیا و حجاب اسلامی تبیین کلید واژه‌های اصلی انقلاب را مطالبات مقام معظم رهبری از جوانان دانست و گفت شما جوانان سعی کنید ارتباط مستمر با رهنمودهای ایشان داشته باشید.

 

در ادامه حسین بهکام نماینده هیئت دانشجویی، محمد مهدی داوری نماینده انجمن اسلامی دانشجویان ، سید فواد رضوی بهابادی نماینده کانون‌های فرهنگی، سید علی محمد منصوری و فاطمه محمودی نمایندگان انجمن های علمی و زینب گلی نماینده بسیج دانشجویی دانشگاه به بیان مسائل و دغدغه‌های خود در زمینه کارورزی و کارآموزی دانشجویان پزشکی دانشگاه آزاد در بیمارستان دولتی، نبود ارتباط با مراکز دانشگاهی دولتی، عدم مساعدت در استفاده از خدمات آزمایشگاهی، آلودگی بالای شهرستان‌های اردکان و میبد و … پرداختند و خواستار پاسخ مسئولان شدند.

 

در ادامه نخبگان فرهنگی، دانشجویان ممتاز علمی و ورزشی در حضور استاندار، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد، مشاور عالی استاندار و مدیر کل دفتر امور سیاسی و انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری لوح تقدیر دریافت کردند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.