تاریخ انتشار : دوشنبه 13 آذر 1402 - 18:18

خبرنگار:علیرضا مهران پور/سردبیر:علیرضا مهران پور

ترویج فرهنگ نماز اول وقت

ترویج فرهنگ نماز اول وقت
هر روزه نماز جماعت در کتابخانه مرکزی یزد اقامه می شود.

به گزارش رویداد ایساتیس؛،با مهیا شدن مقدمات برگزاری نماز جماعت و با حضور حجت الاسلام سید اکبر موسوی، رئیس ستاد اقامه نماز استان، اعضای شورای نماز اداره کل کتابخانه‌های عمومی و جمعی از اعضا کتابخانه، نماز جماعت ظهر و عصر در کتابخانه مرکزی یزد برگزار و مقرر شد این فریضه هر روزه در محل کتابخانه اقامه گردد.

حجت الاسلام موسوی در نشستی با شورای اقامه نماز جماعت اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان قبل از برپایی اولین نماز جماعت کتابخانه، برگزاری نماز جماعت و اول وقت را دارای برکات زیاد اخروی و دنیوی دانست و گفت: ستاد اقامه نماز استان با اعزام امام جماعت به ادارات همواره کوشیده است این فریضه با برکت را در محیطهای اداری برگزار کند.

وی افزود: این برای اولین بار است که ستاد اقامه نماز استان، فریضه نماز جماعت را در محیط یک کتابخانه برگزار می‌کند و از مسئولان کتابخانه‌های عمومی استان بخاطر مهیا نمودن مقدمات این امر خطیر قدردانی کرد

حجت الاسلام موسوی با بیان اینکه در این راستا قفسه‌های کتاب با محتویات قرآن و ادعیه نیز در محل نمازخانه ایجاد خواهد شد، تصریح کرد: همزمان با اعیاد مختلف ملی و مذهبی و به منظور مشارکت و تشویق جوانان و نوجوانان، برنامه‌های مختلف فرهنگی اعم از برگزاری مسابقات قرآنی در کتابخانه برگزار می شود.

در ادامه محمدمحسن رفیعی مدیرکل کتابخانه های عمومی استان یزد اظهار داشت:در حال حاضر بیش از سی خدمت فرهنگی در کتابخانه مرکزی یزد در حال اجرا است که برپایی نماز جماعت در کتابخانه از بهترین برنامه‌هایی است که امروز برای اولین بار در محیط کتابخانه برگزار می‌شود و امیدواریم همواره تداوم داشته باشد.

وی افزود: در سال گذشته در میان برنامه فرهنگی‌ای که در کتابخانه‌های استان برگزار شده بیش از ۴۰ برنامه به موضوع نماز اختصاص داشته است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.