تاریخ انتشار : پنجشنبه 9 آذر 1402 - 23:40

یزد می‌تواند الهام‌بخش تحول اقتصادی کشور باشد

یزد می‌تواند الهام‌بخش تحول اقتصادی کشور باشد
:وزیر کشور گفت: ایجاد زنجیره‌های ارزش لازمه تحول اقتصادی است و یزد می‎تواند پیشران تحول اقتصادی باشد.

به گزارش رویداد ایساتیس؛ احمد وحیدی در سفر به یزد در شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان یزد که در اتاق بازرگانی یزد برگزار شد، هم‌افزایی بخش دولتی و بخش خصوصی و سایر بخش‌های استان یزد را یادآور شد و گفت: زنجیره ارزش بخش‌های مختلف استان یزد می‌تواند در سطح ملی و بین‌المللی گسترش یابد و یزد را الهام‌بخش سایر استان‌ها کند.

وی افزود: این‌چنین موفقیت‌هایی می‎تواند شرایط را برای تفویض اختیارهای بیشتر به استان‌ها که مورد تاکید دولت مردمی است، محقق کند.

وی با بیان اینکه مسیری را در پیش داریم که به تعبیر مقام معظم رهبری در نزدیکی قله است، ادامه داد: بخشی از عبور از این قله نیازمند یک تلاش و همت در حوزه اقتصادی است که این مهم، مسؤولیت فعالان اقتصادی را بسیار سنگین ‌می‌کند.

وزیر کشور اظهار کرد: همانگونه که رزمندگان در دفاع مقدس و مدافعان امروز این مرز و بوم به نقشه بازدارندگی دشمن رسیده و دشمن را در ابعاد مختلف دفاعی و توطئه‌های امنیتی شکست داده و پیام انقلاب اسلامی را در جهان محقق ‌کرده‌اند، باید در نقطه اقتصادی این تحول را در کشور شکل دهیم.

وی بیان کرد: بسیار امیدوارم و شرایط را برای تحقق این تحول مهیا می‌بینیم، چراکه در حوزه‌های مختلف به یک خودباوری قطعی رسیده‌ایم که بسیار نویدبخش است. از طرفی به رمز و رموز کار نیز آشنا شده‌ایم و روز به روز شاهد قوی‌تر شدن بخش خصوصی در کشور هستیم.

او بر لزوم مردمی‌سازی اقتصاد تاکید کرد و گفت: رمز موفقیت اقتصاد کشور، مردمی شدن آن است که در سیاست‌های اصل ۴۴ نیز مورد توجه قرار گرفته است. امیدواریم در روند اجرایی نیز موفق عمل کنیم.

وحیدی بر لزوم داشتن نگاه اقتصادی در فعالیت‌های بخش‌های مختلف تاکید کرد و افزود: یکی از مسائل تحولی اقتصاد، تعریف و تکمیل زنجیره‌های ارزش است، چراکه بی‌توجهی به این موضوع ما را در ثروت‌زایی و ارزش افزوده دچار ابهام می‌کند.

وی در این‌باره به معدن‌خیزی استان یزد اشاره و بیان کرد: آیا استان یزد ثروت‌زایی مناسبی از این حوزه دارد؟ شاید ضعف در تکمیل زنجیره ارزش این بخش باعث شده است تا ثروت‌زایی لازم را در این حوزه نداشته باشیم.

 

وزیر کشور ضرورت اهتمام به این مهم را در سایر حوزه‌ها مانند گردشگری نیز دارای اهمیت دانست و گفت: یزد با داشتن ۱۸۰۰ اثر تاریخی و ظرفیت‌های فراوان گردشگری باید از اقتصاد گردشگری به نحو بهتری برخوردار شود.

وی بر لزوم تعریف زنجیره و برند گردشگری یزد تاکید کرد و گفت: این مهم باید توسط خود استان تعریف شود تا استفاده بهینه از این بخش را شاهد باشیم.

وحیدی به فرهنگ غنی یزدی‌ها و ویژگی‌های «قنات، قنوت و قناعت» مردم این استان اشاره و اظهار کرد: یزدی‌ها با برخورداری از این فرهنگ می‎توانند پیشران تحول صنعتی و الگو و الهام‌بخش توسعه و رشد در کشور باشند.

 

وی به نگرانی برخی افراد از آسیب‌های فرهنگی ناشی از توسعه گردشگری نیز اشاره و بیان کرد: معتقدیم ارتقای بهره‌وری در حوزه گردشگری می‌تواند منجر به تحکیم هویت ملی و فرهنگی ما و صادرات آن به سایر کشورها شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.