تاریخ انتشار : یکشنبه 28 آبان 1402 - 13:05

خبرنگار:علیرضا مهران پور/سردبیر:علیرضا مهران پور

حمایت و مساعدت اعضا وظیفه انجمن صنفی آرایشگران

حمایت و مساعدت اعضا وظیفه انجمن صنفی آرایشگران
رئیس انجمن صنفی آرایشگران یزد وظیفه ی این انجمن را حمایت و مساعدت اعضا اعلام کرد.

به گزارش رویداد ایساتیس؛«سهیلا ذوالقدر» رئیس انجمن صنفی آرایشگران یزد به مناسبت روز آرایشگر در گفتگو با خبرنگار ما گفت:انجمن آرایشگران یک تشکل تحت نظر سازمان فنی وحرفه ای است که اعضای آن طبق رای گیری آموزشگاه های مراقبت زیبایی انتخاب می‌شوند و رییس،نایب رییس،خزانه دار و دو بازرس،پنج عضو اصلی این انجمن را تشکیل می دهند.

وی ادامه داد:این انجمن با خدماتی از جمله ارائه آیتم‌های آموزشی،تعیین نرخ شهریه و مسائل مربوط به هنرجویان و به طور کلی حمایت همه جانبه ی اعضا مشغول به فعالیت است.

وی ارتقای هنرجویان نسل جوان و همچنین تحول آفرینی درحوزه مراقبت‌های زیبایی را از مهم ترین اهداف این انجمن عنوان کرد و گفت:تلاش میکنیم آموزشگاه ها و سالن داران یزدی در کشور سرآمد باشند.

ذوالقدر ادامه داد:با توجه به اینکه افکار و ایده‌های هر فرد متفاوت است سعی بر آن شد که از نظرات همه ی اعضا استفاده شود لذا کمیته‌هایی تشکیل شده است تا علاوه بر بررسی عملکرد انجمن های قبلی برنامه ها و ایده های جدیدتر و خلاقانه تعریف و اجرا شود.

ذوالقدر تصریح کرد:این انجمن از ۵ کمیته با عناوین کمیته پیشکسوتان و حل اختلاف،کمیته آموزش و ارزشیابی جهت پیگیری پروژه‌های آموزشی،کمیته برنامه‌ریزی همایش‌ها جهت معرفی مدرس و برگزاری ورکشاپ‌های مختلف،کمیته بررسی استانداردهاو تدوین آیین نامه‌ها‌ و کمیته ی فرهنگی و رفاهی که آموزشگاه ها علاوه بر مسائل آموزشی در حوزه های فرهنگی،رفاهی و تفریحی نیز خدمت ارائه دهد.

وی اظهار کرد:در حال حاضر قریب به ۵۰۰ آموزشگاه مراقبت‌های زیبایی در یزد مشغول به فعالیت هستند که بیش از ۳۰۰ آموزشگاه عضو انجمن آرایشگران هستند که به صورت داوطلبانه با ثبت نام و پرداخت ورودی به مدت یک سال به عضویت انجمن در می آیند و از خدمات این انجمن بهره می برند. وی در همین رابطه ادامه داد:حق عضویتی که از اعضا گرفته می شود با ذخیره در صندوق انجمن صرف هزینه های آموزشی،فرهنگی و رفاهی اعضا می شود.

ذوالقدر با اشاره به اینکه انجمن آرایشگران اولین انجمن در استان یزد بوده که با طراحی تندیس معرفی برند کرده است گفت:با توجه به روز آرایشگر از ناظرین و آزمونگران انجمن که بدون هیچ چشم داشتی این مسئولیت را بر عهده گرفتند تشکر و قدردانی خواهیم کرد.

وی در ادامه به اقدامات انجام شده از جمله پیگیری مسائل مالیاتی اعضا و نامه نگاری با اداره مالیات جهت تفکیک آموزش و خدمات، همسان سازی آموزشگاه‌ها و برنامه آموزشی با توجه به تفکیک رشته‌ها،سند شغل،سند حرفه،شرکت دادن انجمن در نمایشگاه بین المللی،طراحی پروژه های استانی با تعامل سازمان فنی حرفه‌ای،برگزاری جشن‌ در مناسبت‌های مختلف و برنامه‌های تفریحی و گردشی توسط انجمن اشاره کرد.

وی در پایان چالش های مهم این حوزه را ایجاد فیلترهای لازم در آزمون های حوزه مراقبت زیبایی و نظارت کافی سازمان فنی و حرفه ای بر این بخش ذکر کرد و حمایت و مساعدت این سازمان جهت تسهیلگری ارتباط با انجمن خواستار شد.

 

 

 

 

 

 

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.