تاریخ انتشار : پنجشنبه 18 آبان 1402 - 9:53

خبرنگار:علیرضا مهران پور/سردبیر:علیرضا مهران پور

آغاز به کار نمایشگاه مد و لباس در اردکان

آغاز به کار نمایشگاه مد و لباس در اردکان
نمایشگاه مد و لباس دست بافته های کاربافی اردکان با حضور ۱۰ تولیدکننده در فرهنگسرای خاتمی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اردکان افتتاح شد.

به گزارش رویداد ایساتیس؛ با حضور احسان عابدی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد، سید اسماعیل شاکر امام جمعه، احمدرضا متالهی شهردار، مصطفی سپهری رئیس میراث فرهنگی و گردشگری و تنی چند از علاقه مندان نمایشگاه دست بافته های کاربافی اردکان در فرهنگسرای خاتمی اردکان افتتاح شد.

 

عابدی، رئیس کارگروه مد و لباس استان در حاشیه برپایی نمایشگاه مد و لباس دست بافته های کاربافی اردکان، با بیان اینکه پوشاک سالم و عفیفانه یکی از شاخص‌ها و ویژگی‌های برتر بانوان است که در دین مبین اسلام نیز مورد تاکید قرار دارد، اظهار کرد: نمایشگاه مد و لباس اردکان در راستای ارائه پوشاک سالم با کیفیت و متناسب با فرهنگ ایرانی اسلامی برپا شده است.

 

وی افزود: با هدف الگوسازی در زمینه مد و لباس اسلامی_ ایرانی با استفاده از دست بافته های سنتی و بومی اردکان و ایجاد زمینه های ورود بافندگان پارچه های سنتی به فضای کسب و کار در حوزه مد و لباس و حمایت از طراحان لباس در راستای کارآفرینی و ایجاد اشتغال این نمایشگاه برپا شده است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد اظهار داشت: تصور عموم مردم از پارچه کاربافی در حد دستمال و حوله و… است، اما هنرمندان استان یزد با طراحی و تولید انواع پوشاک زیبا و متناسب با سلیقه روز، توانسته اند تحولی در زمینه کاربرد پارچه‌های سنتی به وجود بیاورند.

 

گفتنی است این نمایشگاه از ۱۷ تا ۱۹ آبان از ساعت ۱۷ الی ۲۱ در فرهنگسرای خاتمی شهرستان اردکان برپا است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.