تاریخ انتشار : پنجشنبه 11 آبان 1402 - 10:42

برگزاری نشست هم‌اندیشی و تقدیر از صنایع بزرگ استان یزد

برگزاری نشست هم‌اندیشی و تقدیر از صنایع بزرگ استان یزد
صبح امروز با حضور سخنگوی صنعت برق کشور و صنایع بزرگ استان نشست هم‌اندیشی و تقدیر از صنایع بزرگ استان یزد برگزار شد.

به گزارش رویداد ایساتیس، دکتر ابوالفضل اسدی مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای یزد، استان یزد را چهارراه انرژی کشور دانست، گفت: ظرفیت نیروگاه‌های استان ۲۸۰۰ مگاوات است که از این ظرفیت نزدیک به ۱۰۰ مگاوات به نیروگاه‌های تجدیدپذیر خورشیدی اختصاص دارد.

 

اسدی با اشاره به این که پیک نیاز استان  سال گذشته ۲۰۵۲ مگاوات بود، افزود: در سال جاری پیک نیاز به ۲۱۶۰ مگاوات رسید که با رشد ۵.۳ درصدی همراه بود.

 

این مقام مسئول در صنعت برق استان با بیان این که هماهنگی با صنایع برای برنامه‌ریزی تولید و حداکثر بارگیری از اسفندماه سال ۱۴۰۱ انجام شد، افزود: جابه‌جایی و برنامه‌ریزی تعطیلات و تعمیرات صنایع به ایام گرم تابستان سال جاری موکول و  هماهنگی‌هایی هم به‌منظور مبادله تفاهم‌نامه برنامه‌های پاسخگویی بار با صنایع و مشترکین انجام شد.

 

وی با اشاره به این که گرما و کاهش تولید نیروگاه‌های برقابی در مرداد و شهریور سال جاری استمرار و تداوم داشت، افزود: در ۶ماهه ابتدایی سال جاری رشد ۸.۹ درصدی داشتیم که با کمک صنایع و جابه‌جایی بار و ورود دیزل اضطراری و اقدامات مدیریت مصرف با خاموشی کم در مشترکان خانگی روبرو بودیم.

 

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای یزد اظهار کرد: باتوجه‌به ماده ۱۶ قانون جهش دانش‌بنیان صنایعی که اقدام به راه‌اندازی نیروگاه خورشید داشته باشند از معافیت ۱۳۰ درصدی مدیریت بار برخوردار می‌شوند.

وی ادامه داد: شرکت چادرملو در حال تهیه اسناد برای راه‌اندازی نیروگاه خورشیدی ۱۲۰ مگاواتی است و شرکت‌های فولاد آلیاژی  ۳۰ مگاوات، سنگ‌آهن مرکزی ۱۰ مگاوات، سیمان تجارت مهریز ۲۰ مگاوات، شرکت آهن و فولاد بافق ۲۰ مگاوات و مجتمع فولاد اردکان ۵ مگاوات مجوز احداث نیروگاه‌های خورشیدی را اخذ کردند.

اسدی با اشاره به این که صنایعی که نیروگاه‌های حرارتی خود تامین احداث می‌کنند باتوجه‌به ماده ۴ قانون مانع‌زدایی از توسعه صنعت برق به میزان تولید از مدیریت بار معاف می‌شوند.

وی در پایان گفت: نیروگاه‌های شرکت‌های چادرملو اردکان با ظرفیت ۵۰۰ مگاوات و شرکت فولاد آلیاژی با ظرفیت ۳۳۰ مگاوات در مرحله امضا تفاهم‌نامه بین وزارت‌خانه‌های نیرو و صمت است و نیروگاه‌های خورشیدی شرکت‌های غدیر ایرانیان ۲۰ مگاوات و فاز دوم نیروگاه سنگ‌آهن مرکزی ایران ۲۵ مگاوات در پیک‌بار ۱۴۰۲ مورد بهره‌برداری قرار گرفتند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.