تاریخ انتشار : شنبه 6 آبان 1402 - 14:59

خبرنگار:علیرضا مهران پور/سردبیر:علیرضا مهران پور

ششمین جشنواره ملی تئاتر «چتر زندگی» یزد از امروزاغاز می شود

ششمین جشنواره ملی تئاتر «چتر زندگی» یزد از امروزاغاز می شود
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد گفت:این جشنواره امسال در تقویم جشنواره‌های ملی ثبت شده و از سال آینده به صورت بین المللی برگزار خواهد شد.

به گزارش رویداد ایساتیس؛احسان عابدی در جمع خبرنگاران افزود: در این دوره جمعاً ۱۴ اثر برگزیده از امروز به مدت سه روز در بوستانها و مدارس و دانشگاه‌ها وبافت تاریخی اجرا می شود

وی با بیان این که جشنواره تئاتر چتر زندگی با محوریت خانواده و آسیب‌های این حوزه برگزار می‌شود، گفت: این جشنواره امسال در تقویم جشنواره‌های ملی ثبت شده و از سال آینده به صورت بین المللی برگزار خواهد شد.

 

عابدی در ادامه از حمایت‌های همه‌جانبه مجموعه شهرداری و سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد از هنرمندان استان قدردانی کرد و گفت: خوشبختانه طی سالیان اخیر اقدامات خوبی در حوزه تئاتر استان انجام شده و حمایت‌های خوبی در راستای رونق تئاتر استان صورت گرفته است.

مصطفی زارع‌زاده، سرپرست سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد نیز گفت: ۹ اثر از سایر استان‌ها و ۵ اثر نیز از استان یزد به عنوان آثار برگزیده اجرا خواهد شد.

.زارع‌زاده در مورد اجراها نیز گفت: یک اجرا برای داوران و دو اجرا نیز در سطح شهر جهت عموم مردم خواهد بود و ساعت اجراها نیز عمدتاً از ساعت ۱۸:۰۰ به بعد در بافت تاریخی و بوستانهای شهر و در ساعت صبح برای مدارس و دانشگاه‌ها تعیین شده است.

 

وی گفت: تردد هنرمندان کشوری به استان یزد قطعاً باعث انتقال تجربیات و ارتقای سطح هنر تئاتر در بین فعالان این عرصه خواهد شد

او داوران ششمین تئاتر خیابانی چتر زندگی را معرفی کرد وافزود:

آقایان داریوش نصیری، سعید نجفیان و مهدی صالحیار داوران این دوره از جشنواره را تشکیل میدهند.

گفتنی است؛ در این مراسم یاد و خاطره مرحوم «امیر صاحب جلال» هنرمند پیشکسوت تئاتر استان که پنجشنبه گذشته دارفانی را وداع گفت، گرامی داشته و اعلام شد پلاتو هنر یزد که به همت وی ایجاد شده، به نام این هنرمند تغییر نام خواهد یافت

و در پایان ازپوستر جشنواره رونمایی شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.