تاریخ انتشار : شنبه 6 آبان 1402 - 14:52

خبرنگار:علیرضا مهران پور/سردبیر:علیرضا مهران پور

مطالبات و بدهی های دستگاههای اجرایی استان یزد رسیدگی شد

مطالبات و بدهی های دستگاههای اجرایی استان یزد رسیدگی شد
معاون نظارت مالی اداره کل امور اقتصادی و دارایی گفت: صورت حساب های مطالبات و بدهی های دستگاه اجرایی مورد رسیدگی قرار گرفت.

به گزارش رویداد ایساتیس؛علی اکبر صائبی اظهار داشت: این صورت حساب ها شامل مطالبات و بدهی های مربوط به منابع داخلی و بودجه ای استان می باشد.

وی با بیان اینکه در این راستا بیش از ۲۰۰ صورت حساب مستقل از دستگاههای اجرایی دریافت و مورد رسیدگی قرار گرفت گفت: در همین راستا، اطلاعات مالی و حسابداری دستگاههای اجرایی در سامانه سماد (سامانه مدیریت اطلاعات بدهی ها و مطالبات دولت ) ثبت و توسط ذیحساب و مدیر دستگاه اجرایی تائید می شود و پس از اینکه توسط حسابرسان اداره تلفیق حساب ها و امور بدهی های این اداره کل رسیدگی شد به وزارت اقتصاد ارسال می شود.

معاون نظارت مالی اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان با بیان این که ارایه مطالبات و بدهی ها موجب شفافیت در اطلاعات مالی از جمله جزئیات بدهی‌ها و مطالبات دستگاه‌های اجرایی می‌شود، گفت: یکی از مزایای شفافیت در خصوص اطلاعات مدیریت بدهی ها، استفاده از ابزارهای نوین تامین مالی برای تسویه بدهی های دولت از جمله اسناد خزانه و اوراق تهاتر و همچنین تهاتر اموال مازاد دولت با بدهی های دولت به اشخاص حقیقی و حقوقی از جمله پیمانکاران می باشد.

صائبی اضافه کرد: دستگاههای اجرایی در صورتیکه بخواهند اموال مازاد خود را تهاتر نمایند باید اطلاعالت بدهی ها و مطالبات خود در سامانه سماد ثبت نماید.

طبق ماده یک قانون رفع موانع تولید، دستگاههای اجرایی موظف به ثبت ریز بدهی ها و مطالبات خود به صورت سه ماهه و سالانه در سامانه سماد می باشند.

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.